Hru Poříčská madona na motivy díla Jáchyma Topola doplní vodní intermezza fotografa Petra Vápeníka

Hru Poříčská madona na motivy díla Jáchyma Topola doplní vodní intermezza fotografa Petra Vápeníka 

Reprízu představení Poříčská madona v pražském Divadle Kámen, které volně vychází z literární předlohy Citlivý člověk z pera Jáchyma Topola, rozšíří ve čtvrtek 9. června o umělecká intermezza fotograf a bloger Petr Vápeník.

Karlínská scéna pojímá slavnou látku coby posázavskou river movie s filozofickým přesahem, jejíž středobodem je vzácný obraz a taktéž Světlana, která se ocitá mezi předtuchou a skutečným spirituálním zážitkem.

Světlana je jakási posázavská bohyně, dokonalá dívka a žena, která je ‚kamarádka každýho v tom bahnivým kraji, doslova každýho‘. Zatímco v první hře opouští své dosavadní dlouhodobé zaměstnání – pracovala v oblíbeném růžovém, navoněném borďásku – a chystá se na svatbu, ve druhé hře zažije jakési zvěstování a natěšená i s obavami očekává setkání s oplodňujícím Duchem,“ vysvětlil režisér inscenace a šéf divadla Petr Odo Macháčekrozhovoru pro Informuji.cz.

Stejně jako jiné hry v repertoáru obsahuje i tato intermezza, která jsou při každém uvedení jiná. To nejbližší svými vstupy přetne Petr Vápeník, jehož vášní je zachycování vody, a to s běžnou i velmi dlouhou expozicí a klasickou i infračervenou optikou. Zvolení právě této osobnosti coby speciálního hosta není náhodné – celý děj se totiž vztahuje k řece a její zvláštní esenci. 

Foto: Kristýna Suchá

| Redakce Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout


Mohlo by se ti líbit...

Další divadelní novinky

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!