Už i prodejci vstupenek lákají diváky na slevové kupóny a dárkové vouchery

Už i prodejci vstupenek lákají diváky na slevové kupóny a dárkové vouchery 

Slevové kupony už nejsou jen záležitostí prodejců spotřebního zboží. Čím dál častěji na ně vsázejí i prodejci vstupenek na kulturní akce. Proč se prodejcům slevy pro diváky vyplatí a jak je možné na kultuře ušetřit díky slevovým nabídkám?

Slevy v podobě online kuponů, voucherů a kódů sice snižují ceny, ale také mohou také přilákat a udržet zákazníky. O tomto trendu moc dobře vědí internetoví prodejci, kteří je do svých prodejních strategií opětovně začleňují. Nabídka online kupónů se slevou pro zákazníky, kteří si internetový obchod prohlížejí poprvé, je může povzbudit k tomu, aby využili jeho nabídky, což z nich může udělat stálé zákazníky.

Podle zprávy společnosti promo-codes.cz se však k tomuto způsobu prodeje stále častěji přiklánějí i menší prodejci vstupenek a lístků na kulturní akce, kteří tak bojují o diváky s konkurenčními (a často většími) divadly nebo multiplexy.

Stejně jako zákazníci obchodů dávají často přednost internetové objednávce před nákupem v kamenné prodejně, tak i diváci divadel nebo kin již nekupují lístky fyzicky na místě v pokladně kulturní instituce. V porovnání s rokem 2019 se online prodej vstupenek a lístků na kulturní akce zvýšil z předchozích 42 % na téměř 70 %. Jak podotýkají experti z Promo-Codes – k tomuto nárůstu přispěla i pandemie, během které se diváci naučili nakupovat vše od spotřebního zboží po služby a zábavu online.

Online nákup lístků s sebou přináší možnosti výhodnějšího nákupu, jako je sleva pro věrného diváka, nákupu rovnou celého předplatného nebo možnost zakoupit dárkový voucher.

Menší divadla a kina bojují i přežití různými způsoby

Pandemie a krize životních nákladů dopadla na všechny – menší kulturní instituce ji však pocítily nejvíce. Diváci si nyní dvakrát rozmyslí, kolik za zábavu utratí – segment zábavy je také obecně to první, co české domácnosti „osekávají“ ve snaze ušetřit.

Malá regionální divadla a kina tak lákají například na množstevní slevy, zvýhodněnou cenu předplatného či na slevu představení, které se nepodařilo vyprodat. A zdá se, že tato strategie funguje – například děčínské regionální kino Sněžník sice muselo opustit od přímých přenosů operních a baletních představení ze světových scén, jako je MET v New Yorku či Palais Garnier v Paříži, nicméně se mu podařilo nabídnout množstevní slevy pro dopolední promítání určené základním a středním školám, čímž částečně dohnalo finanční ztráty.

Proč by měla kulturní instituce nabízet online slevy?

Na internetu nakupuje obrovské množství lidí, kteří jsou připraveni a ochotni utratit peníze za kulturní vyžití – pokud je nabídka správná. Pokud kulturní instituce nabízí slevy na online nákup lístků a vstupenek, může přilákat významnou diváckou základnu z následujících důvodů:

Diváci chtějí při nákupu výhodnou nabídku. Každý chce mít pocit, že našel vynikající nabídku na něco, co chce. Vzhledem k tomu, že se o prodej snaží nespočet internetových prodejců lístků a vstupenek na kulturní akce, zákazníci chápou, že mají při online transakcích navrch. Jiný prodejce může mít lepší cenu a stačí k tomu jen několik kliknutí.

Podle zprávy Promo-Codes 82 % z 1 300 dotázaných uvedlo, že před nákupem aktivně vyhledávají online kupony. Navíc 51 % respondentů výzkumníkům sdělilo, že vyhledávají kód online kupónu téměř pokaždé, když něco nakupují přes internet – a ani nákup zábavy není výjimkou.

Nižší ceny přitahují více diváků. Cena může být nejzásadnějším faktorem při rozhodování zákazníků o nákupu vstupenky. V průzkumu čtyři pětiny respondentů uvedly, že cena ovlivňuje to, co kupují, a 61 % z nich ji označilo za nejdůležitější faktor.

Foto: Flomaster.info

| Redakce Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout


Mohlo by se ti líbit...

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!