Spotřebitelé nakupují stále více kosmetiky – a to navzdory vysoké inflaci!

Spotřebitelé nakupují stále více kosmetiky – a to navzdory vysoké inflaci! 

Navzdory prudce rostoucí inflaci se kosmetika stala jedním z mála typů zboží, u kterého maloobchodní prodej neklesl – spíše naopak! Roste zejména zájem o dekorativní kosmetiku a make-up.

Odborníci ze slevového portálu Promocodius přičítají nárůst prodeje líčidel v těžkých ekonomických časech tomu, že si lidé dopřávají cenově dostupný luxus.

S tím, jak rostou ceny spotřebního zboží, si zákazníci dvakrát rozmyslí, zda si pořídí nové módní trendy z aktuální sezóny nebo třeba větší televizi. V mnoha případech nákladnější nákup obvykle odloží „na později“. Nicméně tento model nakupování v časech vysoké inflace neplatí při nákupu kosmetiky. Spotřebitelé stále utrácejí za krásu. K nákupům zejména dekorativní kosmetiky přispívají i slevové kódy – jako je například slevový kód Notino do jednoho z předních českých obchodů s pečující kosmetikou i líčidly.

Krása dostupná za pár korun

Třebaže spotřebitelé v souvislosti s rostoucí inflací houfně omezují své výdaje, podle společnosti PromoCodius, která provozuje platformu se slevovými kupony na oblečení, elektroniku, hračky, ale i kosmetické produkty – jako je třeba Sephora sleva, se jedná o jedinou maloobchodní kategorii, jejíž jednotkové prodeje neustále rostou.

Obnovení sociálního života a s tím spojená změna návyků

Prodejní úspěchy dekorativní kosmetiky jsou dány i dalšími faktory – jedním z nich je konec pandemie a obnovení sociálního života. Svatby a večírky se opět rozjely. Stále více zaměstnanců se rovněž vrací do kanceláří, už se tak nemůžou schovávat v pyžamu u sebe v ložnici a při konferencích na Zoomu si nezapínat kameru.

Řada osob si také během pandemie navykla hýčkat se doma pleťovými maskami, vlasovými kúrami a dalšími kosmetickými produkty.

Rtěnkou v boji proti špatné náladě

Ze všech možných kosmetických kategorií jde „nejvíce na dračku“ rtěnka. Objem jejich prodeje se za poslední rok zvýšil o téměř třetinu. Tento nárůst se přenesl i na další kosmetické výrobky ze segmentu dekorativních produktů a líčidel. Prodej make-upu včetně rtěnky vzrostl o 20 %, péče o pleť o 12 %, parfémů o 15 % a péče o vlasy o 28 %.

Kosmetika je fascinující kategorie, která není jako jídlo, ani jako zdraví či wellness, ale přesto s ní zákazník denně přichází do styku. Je v ní obsažena složka duševního zdraví, která se týká sebevědomí a dobrého pocitu ze sebe sama. Zvyšuje nejen sebevědomí, ale i náladu.

Nanesení nové růže na rty tak nezrujnuje rozpočet podobně jako večeře v luxusní restauraci, ale udělá podobnou radost. Obdobně tak pečující pleťová maska udělá dobře na duchu, ale vyjde výrazně levněji než návštěva wellness centra či sauny. Objemy prodejů tedy mluví za vše. Spotřebitelé si stále chtějí dělat radost a pečovat o sebe, jen prostředky mají omezené. Zatímco některé prodejní kategorie na tom vyhrávají, jiné prodělávají. Maloobchodní prodejci kosmetiky však mají žně.

Foto: OIR.mobi

| Redakce Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout


Mohlo by se ti líbit...

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!