Jubilejní ročník Noci reklamožroutů klepe na dveře

Jubilejní ročník Noci reklamožroutů klepe na dveře 

Reklamy nás obklopuji, zdá se, ze všech myslitelných a nemyslitelných stran: zírají na nás z billboardů, kousají nás z časopisů, sžírají poslední nervové buňky z televize a obecně řečeno vysávají to poslední, co nám zbývá vlastního: osobní názor a - nepřekvapivě - peníze. Jsou i tací, kteří reklamám i přes všechny jejich hubitelské vlastnosti holdují (pokud pomineme jedince z PR oblasti), podobným osobnostem se říká "reklamožrouty". Nehledě na to, že je to lidský druh vzácný a neobvyklý, pozorujeme v českých krajinách za posledních několik let strmý nárůst jejích počtu.

Noc reklamožroutů je jedinou akcí, na které se organizovaně sdružují, a na které je můžete najít a zjistit, co přece na těch reklamách vidí. I když nejspíše to nebude třeba, jelikož po zhlédnutí šestihodinového maratonu spotů z celého světa, oceněných i zahanbených, přepychových i laických, lákajících na známé tváře nebo čistě na výsledný produkt, určitě se nakazíte reklamožroutstvím sami.

Letošní ročník Noci reklamožroutů, probíhající klasicky v několika sálech Slovanského domu najednou, vás láká ne jenom na nadílku těch nejlepších reklam z celého světa, ale i na vlastní 30leté jubileum (a každé výročí, jak vám jistě napoví selský rozum, je spojené s dárky a překvapením). Ač se do České republiky show dostala s mnohaletým zpožděním, první ročník francouzské Noci proběhl pod taktovkou Jeana Marie Boursicota, historicky prvního reklamožrouta, který se ke své diagnoze veřejně přiznal, v roce 1981. Se současným celosvětově známým megalomanským projektem komorní akce v Kinopanoramě měla pramálo společného, nicméně reklamní trailery z let 1935-1981 sklidily takový ohlas, že už příští rok pod oficiálním názvem Night of Adeatears pustila kořeny nejdříve po celé Francií, a pak postupně dobyla svět.

Pro ty, kdo až doteď zůstali skeptičtí, je třeba zdůraznit, že po pětileté odmlce se akce propukla naplno v Praze i Brně v roce 2006, o lístky na představení je trvalý a neutuchající zájem crescendem se rvoucí nahoru. Víc než 500 reklamních spotů, které na letošek připravili pořadatelé, může kdekoho vylekat - šestihodinové sezení na jednom místě je téměř nezvládnutelné. Právě proto se na každé Noci nabízí bohatý doprovodný program; Noc reklamožroutů je především show, svérázný festival svérázného druhu umění (pokud tedy vám nebude proti srsti reklamu do umění zařadit), plný zábavy, pohybu, setkání s přáteli ("Jsi také reklamožrout?" - "To mi je ale překvapení, že patříš mezi nás!") a především - dobré nálady.

Sečteno a podtrženo: pokud vás nenalákají jména George Clooney a John Malkovich (týká se představitelek slabšího pohlaví) anebo Chevrolet a Ferrari (týká se představitelů pohlaví silnějšího, i když to slabší bezpochyby zaujmou také), můžete se těšit na latinsko-americké rytmy, módní přehlídku, půlnoční křest časopisu Playboy, vystoupení Anny K a skupiny Femme 2 Fatale. Zábava je zaručena pro každého, jenže v roce 2010 nikoho nepřekvapí, že zábava začíná být spojena s dobrou věcí. Tentokrát ve formě 20 kč z každé zakoupené vstupenky, které poputují na konto dobročinného projektu Chceš žít jako já podporujícího prevenci rakoviny prsů. Anna K., jež projekt zaštiťuje, v průběhu večera dostane šek na částku sesbíranou díky vám (i nám), který bude použit na koupi nového, v Čechách prvního, bioptického přístroje nezbytného ke diagnostice nádorů.

Lístky můžete zakoupit na pokladnách Palace Cinemas (předprodej byl zahájen 1.října) za 499 kč. Studenty standardně dostávají slevu a platí jen 399 kč, a pro každého, kdo chce Noc reklamožroutů prožit ve velkém stylu, jsou připravené VIP vstupenky zahrnující lahodné občerstvení za 999 kč.

No a to důležité na konec - akce proběhne již v pátek, 23. října, od 19 hodin. Orientační bod nepřehlédnete - červený koberec před Slovanským domem, ať už v Praze či Brně (kde se koná 27. října v Palace Cinemas Velký Špalíček).

| Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout


Mohlo by se ti líbit...

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!