Muzikál Mefisto vsází na působivou hudbu a Josefa Vojtka

Muzikál Mefisto vsází na působivou hudbu a Josefa Vojtka70%

Letos uběhlo přesně deset let od otevření pražského divadla Hybernia. To se rozhodlo oslavit toto významné jubileum zbrusu novým původním muzikálem Mefisto, který vychází z příběhu legendárního Fausta.

Zatímco německý spisovatel Johann Wolfgang von Goethe napsal svého Fausta jako tragédii a psychologické drama, Zdeněk Zelenka, režisér muzikálu i autor libreta, od začátku avizoval, že muzikál bude chtít návštěvníky především bavit. Proto si také pro potřeby nové inscenace z díla vypreparoval jen to, co potřeboval. Návštěvník muzikálu se tak hned v úvodu setkává se starým profesorem Faustem, který lituje, že nedokázal během svého života dokončit své vědecké dílo. A právě to je impulzem pro vyslance pekla, ďábelského Mefista. Ten nabídne Faustovi své mladé tělo výměnou za jeho duši. A aby si mohl Faust správně rozmyslet svou volbu, na zkoušku ho nechává jako mladíka prožívat lásku, slast, moc a úspěch.

Nechybí samozřejmě milostná linka, kdy se již starý Faust zamiluje do mladé Markétky. Právě ona je pak důvodem, proč přemýšlí nad tím, že si mladé tělo od ďábla přeci jen ponechá. Muzikálový děj není vůbec komplikovaný. Byť máme sledovat Faustům boj s ďáblem, žádný se nekoná. Naopak si od Mefista nechává servírovat jednu životní slast za druhou, aniž by se mu nějak výrazněji vzpíral. Jedinými propracovanými postavami jsou právě Faust a Mefisto, které ztvárňují v dvourolích Josef Vojtek (v alternaci s Jiřím Zonygou) a Petr Ryšavý (v alternaci s Janem Křížem). Markétka (Ivana Korolová/Karolína Gudasová) je pak typickou pasivní hrdinkou čekající na svého milého, která se i přesto, že ji Faust několikrát zklamal, stále naivně na zavolání vrací.

Nicméně herci se svých rolí zhostili velmi dobře a na pódiu předvádějí uvěřitelné herecké výkony i působivá pěvecká čísla. Velkým kladem muzikálu je i hudba Daniela Bartáka, která střídá několik hudebních žánrů a nesnaží se vsázet jen na líbivý popík. Místy však během první předpremiéry příliš přehlušovala zpěv herců, tudíž jim pak nebylo rozumět. Významným dynamickým prvkem celé inscenace jsou pak choreografie Leony Qaši Kvasnicové. Zvlášť výborné taneční výkony podává dvojice tanečníků znázorňující Hospodina a vládce pekla. Ti místo hudby tančí na mluvené, předehrané rozhovory, což je skutečně výjimečné a originální. Za zmínku stojí také jednoduché, byť efektní kulisy, které dobře dotvářejí atmosféru celé hry. Škoda jen, že je často kazí až kýčovité videoprojekce, z nichž některé se „nebojí“ zobrazovat ani plameny šlehající po celé scéně.

Muzikál Mefisto tak nabízí českému publiku přesně to, co sliboval – zábavný příběh, zajímavou hudbu i dobré herecké obsazení. Proto návštěvník určitě nebude odcházet zklamaný. Nicméně ničím výjimečným, čím by převyšoval českou muzikálovou konkurenci, nedisponuje.  Ke světové špičce však českou muzikálovou scénu opět nepřibližuje ani o píď. 

Foto: Muzikál Mefisto 

Názor informuji.cz: 70%

| Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout


Mohlo by se ti líbit...

Divadlo Hybernia nabízí i další akce

Další divadelní novinky

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!