Prokázáno: Hraní akčních a závodních her zlepšuje vizuální schopnosti

Prokázáno: Hraní akčních a závodních her zlepšuje vizuální schopnosti 

Vědci z University of Toronto prokázali, že hraní akčních a závodních her i po velmi krátkou dobu zlepšuje vizuální rozlišovací schopnosti mozku. Hráči takových her mají zvýšenou schopnost nalézat cíle a předměty v nepřehledném prostředí.

Tento výzkum však není ojedinělý. V nedávné době hned několik laboratoří zkoumalo vliv hraní akčních her na zvýšení vizuální pozornosti, jak říká profesor psychologie Ian Spence z University of Toronto. Až právě výzkum této univerzity ale prokázal, že hraní her tohoto žánru zlepšuje nejen vizuální pozornost, kam můžeme zařadit například postřeh a rychlost reakcí, ale také vizuální vyhledávání.

Pod ním si lze představit běžné lidské úkony, jako efektivní orientace v mapě, ale i obyčejné rozeznávání tváří v davu lidí, dodává profesor Spence. V prvním experimentu vědci porovnali hráče akčních her s lidmi, kteří hry nehrají vůbec. Srovnání proběhlo prostřednictvím tří úkolů, které testovaly vizuální vyhledávání. Hráči akčních her dopadli daleko lépe. Hlavní autor studie Sijing Wu však dodává, že tento výsledek může být ovlivněn dříve existující převahou této dovednosti u hráčů her. Bylo tedy nutné prokázat, jestli hraní akčních her doopravdy zlepšuje vyhledávácí schopnosti.

Druhého experimentu se zúčastnilo 60 účastníků, kteří se doposud hraní her nevěnovali. Ti byli náhodně rozděleni na tři skupiny. První hrála akční střílečku hranou z pohledu první osoby Medal of Honor, druhá skupina dostala ke hraní závodní hru Need for Speed a poslední trojrozměrnou puzzle hru Ballance as a Control. Každý účastník nahrál celkem 10 hodin, přičemž za každé sezení hrál jednu až dvě hodiny.

Experiment jasně prokázal, že hraní závodních her má za následek stejné zlepšení vizuálního vyhledávání jako i hraní akčních stříleček. To je pro další experimenty a zkoumání pozitivní zpráva, protože hraní závodních her je přijatelnější než hraní akčních a násilných her. Zajímavé zjištění však bylo také u poslední skupiny, která hrála logickou hru Ballance as o Control. U této skupiny nebylo prokázáno žádné zlepšení zkoumaného vizuálního vyhledávání. Jaký máte názor na podobné studie? Mění takové výzkumy váš pohled na videohry?

| Redakce Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout


Mohlo by se ti líbit...

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!