Veselá vdova je tahákem především pro zaryté milovníky operety. Vyniká hudbou, scénou a kostýmy

Veselá vdova je tahákem především pro zaryté milovníky operety. Vyniká hudbou, scénou a kostýmy60%

Na předních tuzemských scénách tolik nevídaný žánr. Hudební divadlo Karlín ve spolupráci s plzeňským Divadlem J. K. Tyla však dokázalo, že pro kvalitní operetu je místo a najde se jistě i publikum. Klasika Franze Lehára totiž přesvědčí právě prvky, které dělají operetu operetou.

I po 114 letech po vídeňské premiéře si Veselá vdova troufla oslovit současné publikum, tolik ovlivněn muzikály a moderní hudbou. Příběh z Paříže ze začátku 20 století uvádí společně Hudební divadlo Karlín a Divadlo J. K. Tyla v Plzni. Právě na západě Čech je Lehárova Vdova dílo nesmírně ceněné.

Režie se ujal plzeňský Martin Otava, kdysi jeden z členů souboru právě v Karlíně. S látkou si poradil zkušeně, jelikož vsadil na honosné kostýmy, hezkou scénu a špičkové pěvecké výkony. Opereta jako žánr totiž málokdy zaujme výjimečnými hereckými party nebo hlubokým příběhem. Dle tradice se první zmiňované mění v krátké gagy a taškařice a druhé nedoznává větších změn, a to zcela logicky. Pokud si něco nežádá svěží nápady nebo moderní pojetí, je to právě opereta legendárně uvedená v rakouské Vídni. Opak by byl geniálním počinem nebo očekávanou tragedií.

Dílo tvůrci servírují ve třech dějstvích. První část působí pomaleji. Divákovi se představují postavy a bohatá scéna. Typicky přehrávající účinkující ale nenudí, stále se něco děje a hluchá místa se prakticky nedostavují. Kdyby však tvůrci pár minut ubrali, ději by to výrazně prospělo. Druhá třetina je sice o poznání svižnější, zároveň ale působí jako příprava na finále. Takto skutečně funguje, zbrzdí ho až nesmyslné intermezzo mezi druhým a třetím dějstvím, kdy výměnu scény provází jen orchestr před zataženou oponou a tempo je pryč. Naštěstí je finále ostré a rychlé s povedenými tanečními prvky.

Právě choreografie Martina Šintáka zaslouží pochvalu. Tanečníci jsou vynikající a doplňují rovněž výborné sólisty. Lívia Obručník Vénosová zvládá titulní úlohu obstojně. Zaujmou také výkony Michaely Noskové, elegantní humor Pavly Břínkové i vděčná nepěvecká role Dalibora Gondíka.

Veselá vdova pravděpodobně nezaujme svátečního návštěvníka žánru. Ten bude pravděpodobně postrádat složitější příběh, charaktery, které budou zajímavější a víc povedenějších vtípků. Avšak pro všechny, kteří sní o soukromé lóži na vídeňské scéně, Karlín s Plzní alespoň přiblíží vše klasické a očekávané.

Názor informuji.cz: 60%

| Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout


Mohlo by se ti líbit...

Další divadelní novinky

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!