Fantom opery oprášil kulisy a opět vládne české muzikálové scéně

Fantom opery oprášil kulisy a opět vládne české muzikálové scéně 70%

Víš, že Fantom opery je dál, tam v mysli tvé! Vidět legendárního Fantoma opery je pro české fanoušky zase o něco jednodušší. Tuzemská verze slavného muzikálu se totiž v pátek 15. září vrátila na prkna GoJa Music Hall. Přináší staronové obsazení, velkolepou výpravu a hudbu, která fascinuje již přes tři dekády příznivce po celém světě.

Po muzikálu Ples upírů se na program GoJa Music Hall vrací jeho slavnější ‘brácha' Fantom opery. V hlavních rolích láká opět na Mariana Vojtka a Radima Schwaba, jako Christine Daaé vystupují Michaela Gemrotová a Monika Sommerová. V obsazení se však objevují i nové tváře. Nejvíce pozornosti bezpochyby získala mladá muzikálová herečka Natálie Grossová, která byla za hlavní roli ve zmiňovaném Plesu upírů minulý rok nominována na prestižní Thálii. Ve Fantomovi vystupuje jako Christinina kamarádka a baletka Meg Giry. 

Během obnovené premiéry tak mohlo publikum, které tvořily z velké části známé tváře, jež neodmítly pozvání producenta Františka Janečka, po několika měsících opět slyšet známou melodii Andrewa Lloyda Webbera z roku 1986. Muzikál, jenž je adaptací stejnojmenného románu francouzského spisovatele Gastona Lerouxe, se hraje v Her Majesty’s Theatre v Londýně již přes třicet let a jedná se o vůbec nejdéle v kuse uváděný titul na newyorské Broadwayi. A nyní se vrátil příběh o nešťastně zamilovaném zohaveném fantomovi žijícím v opeře zpět do české metropole.  

Dostat na česká divadelní prkna Fantoma opery byl bezpochyby úspěch. A když se vezme v úvahu jeho postavení na české muzikálové scéně, jedná se bezesporu o jeden z nejlepších kusů, jaký mohou diváci navštívit. Jen těžko jinde najdou tak bohatou výpravu, vysokou kvalitu pěveckých čísel a samozřejmě nádhernou hudbu v živém podání talentovaných hudebníků, kteří jsou bohužel kvůli absenci orchestřiště schovaní za scénou. 

 


Nicméně fanoušci originální verze pravděpodobně narazí. České překlady, byť mohou být sebekvalitnější, prostě tahají za uši. Jedna z nejznámějších písní, velkolepá árie Fantoma Music of the Night, totiž nevyniká jen svou dynamikou. Je založená především na vynikajícím textu a hraní se slovy, což v české verzi naprosto chybí. A proto se tak z jedné z nejvýznamnějších skladeb celého díla stává jen průměrná píseň, které návštěvníci nepřikládají větší váhu. Což je mimochodem znát i na potlesku. A podobných ‘překladových’ přešlapů je v příběhu víc.  

Zatímco hudebně a pěvecky nelze českému Fantomovi skutečně nic vytknout, obsazení je vybíráno důkladně a spíše než na celebrity vsází tvůrci na kvalitní zpěváky, herecky stále ještě lehce pokulhává. Nicméně sezóna je teprve na začátku a lze proto předpokládat, že se do rolí účinkující postupem času opět dostanou více, aby nabízeli tak komplexní zážitek, jak si toto dílo bezpochyby zaslouží! 

Názor informuji.cz: 70%

| Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout


Mohlo by se ti líbit...

Další divadelní novinky

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!