Dyzajn market přivane jaro na pražské Výstaviště

Dyzajn market přivane jaro na pražské Výstaviště 

Na dvě stě lokálních tvůrců přiveze své produkty o tomto víkendu 16. a 17. března na Výstaviště v pražských Holešovicích. Jarní edice Dyzajn marketu nabídne prostor i neokoukaným značkám. Už poněkolikáté se trhu zúčastní brněnská přírodní kosmetika Alma, jejíž šéfka Šárka Hasara nám poskytla rozhovor.

Dyzajn market je moderní tržiště s bezplatným vstupem, které po předvýběru ukazuje to nejlepší z tvorby lokálních módních návrhářů, šperkařů, výrobců přírodní kosmetiky, papírenského zboží nebo hraček pro děti.

Na blížící se edici uvítá pár nováčků, mezi nimi například výrobce čokolády s rozmanitými chuťovými kombinacemi Ajala Chocolate, slovenské autorky stylových doplňků pro psy Debbie and Vilma, návrhářku elegantního oblečení z bio materiálů Estampada nebo tvůrkyni romantických Šperků Noir.

Pavla Čajková je v Almě zodpovědná za výrobu produktů. Foto archiv Almy

Podpořit přirozenou ženskou krásu si klade za cíl přírodní kosmetika Alma, která dává přednost kvalitě produktů před kvantitou. O značce se rozpovídala její zakladatelka Šárka Hasara.

Co nového a svěžího z vaší výroby přivezete na březnovou edici Dyzajn marketu?

Přivezeme dvě nová solná mýdla. Voní naprosto božsky a mají jednoduché, přesto vyladěné složení. Také vezeme dlouho očekávané produkty – dva tělové hydratační krémy a dva hydratační krémy na ruce. Hlavní složkou těchto krémů není voda, ale aloe vera šťáva, případně levandulový hydrolát.

Mají do puntíku vyladěné vše od recyklovaného obalu z cukrové třtiny po jedinečné složení. Obsahují celou řadu unikátních aktivních látek, jako jsou fermentované laktobacily, technologie Polluprotect (působící proti znečištění), kyselina hyaluronová, koenzym Q10 nebo ájurvédské bylinky. Krémy nesou poetický název, jenž napovídá o vůních v nich obsažených a o efektu vůní na psychiku.

Jak se o pokožku správně starat právě v tomto období, které charakterizuje měňavé počasí?

Důležité je pokožce dodat dostatek hydratace. Ideálně séry či krémy, které v sobě vodu již nesou, protože taková hydratace se dostane nejhlouběji do kůže. Dále je dobré začlenit hydroláty a olejové péče, které dodají pokožce výživu.

Doporučujeme i dostatek spánku, eliminaci stresu, relaxaci a čerstvý vzduch. To, jak o sebe vnitřně pečujeme, má na pokožku nemalý vliv. Na jaře bychom začlenili i detox a pravidelné koupele v soli, která doplňuje tělu spoustu minerálů. Pokožku krásně probudí také obličejová jóga nebo masáže guasha destičkou (metoda z čínské medicíny).

Produkty značky Alma stavíte na konceptu slow beauty. V čem spočívá?

Slow beauty neboli pomalá krása je koncept, který je analogický k slow fashion. Je tedy o tom, že k sobě a planetě přistupujeme zodpovědně. Že si vybíráme, co si na sebe dáváme, a především v jaké kvalitě.

Nepodporujeme značky, které vyrábí bezohledně k planetě tisíce kusů nějakého produktu, pak zjistí, že natiskli něco špatně, a tyto tisíce kusů raději vyhodí, než aby je opravili, což se reálně děje. Místo toho raději nakoupíme u někoho, kdo přemýšlí nad celým produktem. Balí jej udržitelně, volí ingredience, které nezatěžují planetu, a jejich původ je fér i vůči zemědělcům, kteří plodiny sklízejí.

Když se něco pokazí třeba u nás, snažíme se to napravit, nebo hmotu použijeme pro vlastní účely, ale rozhodně nic nevyhazujeme. Smýšlíme velmi ekologicky.

Koncept slow beauty je ale také o celkovém zpomalení a o prožitku. Kosmetika není jen o nanesení produktu na tvář, ale také o péči o sebe, o svou kůži, o doteku, pohlazení se, podívání se na sebe, jak jsme krásné. O věnování si několika minut každé ráno a večer.

| Redakce Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout


Mohlo by se ti líbit...

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!