Oslovil mě kamarád, který chtěl udělat něco nového a divočejšího, říká Tomáš Frolík z kapely Krajina Ró
Sdílej:Sdílet na FBTweetnoutS Ohodnoť
Dušan Homola pro Informuji pokračuje v sérii, ve které sleduje mladé a nadějné formace na domácí scéně. Tomáš Frolík je mladý kytarový talent. Aktuálně vydává se svou novou kapelou Krajina Ró debutovou desku Hotel Blázen, která vyšla u Indies Scope.
S Krajinou Ró jste rázně vstoupili do českého hudebního rybníčku, čí to byl impulz dát tuto kapelu dokupy?
Oslovil mě můj kamarád Michal Němec. Chtěl udělat něco nového a divočejšího. Párkrát jsme se sešli jen tak na pivo a pak jsme se začali potkávat u Michala doma. Základem byly spontánní nápad anebo úryvky, které jsme měly s Michalem schované z dřívější doby. Postupně jsme tomu dali nějaký směr a pak jsme to představili zbytku. Někdy ty písně vznikly i během společné zkoušky celé kapely.
Aktuálně představujete debutovou deskou Hotel Blázen. Jak dlouho jste dávali dohromady materiál a kde jste album točili?
Celý ten proces trval asi dva roky včetně psaní, zkoušení do studia a samotného natáčení. Desku jsme natočili u Ondry Ježka ve studiu Jámor v Praze. Tam už to mám dobře vyzkoušené a s Ondrou spolupracuji hrozně rád.
Desku Vám vydává Indies Scope. Jaká je spolupráce s tímto vydavatelstvím? Vychází vám deska i fyzicky nebo pouze přes digitální platformy?
Zatím si to moc pochvalujeme. Deska vychází jak digitálně tak i fyzicky – digitálně například na Apple Music, Spotify nebo Deezeru. Fyzicky si můžete CD koupit třeba přes Indies nebo pak u nás, až budou zase povolené koncerty.
Jak vy sám posloucháte muziku? Přes aplikace nebo si pouštíte CD?
V současné době nejvíc on-line. Převážně přes BandCamp, Spotify a YouTube. Tyto aplikace používám k vlastnímu cvičení, a také pro výuku svých studentů.
Už se k vám dostaly první ohlasy na desku?
Já osobně dostávám ohlasů hodně. Deska se líbí mladým, starším i nejstarším. Kromě svého nejbližšího okolí mám ohlasy ze strany svých kolegů, studentů a dokonce i lidí, které neznám osobně, ale napíšou mi třeba zprávu nebo e-mail, že je ta hudba zasáhla. Nechci si tady tzv. "ohřívat polívčičku", ale často dostávám dobré ohlasy na kytarové nápady a můj originální zvuk kytary.
Desku uvádí klipy "Ječmen a pšenice" a "Hotel Blázen", kdo vám je točil?
Klip Ječmen a pšenice dělal bratr Aničky Jan Břenek. Hotel Blázen natočil Matěj Vejdělek s Ondřejem Matajem a kromě naší kapely si tam zahráli Nikol Fryšová s Jáchymem Kučerou.
Jaké plány máte s kapelou do budoucna? Jedná se o jednorázový vedlejší projekt nebo plnohodnotnou formaci?
Určitě je to plnohodnotná kapela a plánujeme pravidelně koncertovat. Teď je prioritou dostat tu hudbu mezi co nejvíce lidí a odjet koncertní turné k desce Hotel Blázen.
Otázka na závěr. Říká se, že ženská může kapelu velmi ryhle pohřbít, je to pravda? :)
Párkrát už jsem se s tím setkal, ale myslím, že tohle nebude ten případ. Ze začátku jsme si na sebe museli trochu zvyknout, ale to je normální. Noví lidé vytvářejí vždycky nové a jiné prostředí – je jen otázkou, jestli to dané prostředí začne někam směřovat a to se pozná po chvíli. Například já, Michael Nosek a Johnny v našem triu (The BladderStones pozn.red.) fungujeme úplně automaticky a to jak na úrovni profesní, tak i lidské – jsme jako bratři.
K Michalovi Němcovi chovám od začátku velký respekt a po chvíli našeho společného scházení jsme si hodně sedli i lidsky. No a pak do toho skočila Anička a je fakt, že ze začátku to byla trochu vichřice, ale to je dobře. Začal jsem na to nahlížet jako opuštění vlastní komfortní zóny a myslím si, že to vede vždycky k rozvoji. Vnímám také, že celá kapela potřebuje ještě strávit nějaký čas mimo hraní spolu a to teď vzhledem k situaci nebylo možné.