Proudcast s Veronikou Mahdalovou: Nakladatelství Pointa jako naděje pro začínající nebo alternativní autory

Proudcast s Veronikou Mahdalovou: Nakladatelství Pointa jako naděje pro začínající nebo alternativní autory  

Nakladatelství, kde o vydání knih nerozhoduje redakční rada, ale potenciální čtenáři. To je Pointa, která přišla na český knižní trh s neobvyklým konceptem, v němž hrají klíčovou roli crowdfundingové kampaně. “Pointa je jedinečná v tom, že je v ní proces vydání a distribuce knihy mnohem jednodušší než v klasickém nakladatelství. Když se autor rozhodne vydat knihu s námi, dostane se do role projektového manažera,” říká výkonná ředitelka Veronika Mahdalová, která byla hostem dalšího dílu Proudcastu Informuji.cz.

V Pointě totiž musí autor udělat mnoho práce sám. Je nositelem knihy, což znamená, že se musí mnohem více zapojit do celého procesu. Zároveň mu to dává ale výrazně větší svobodu. Jestliže v crowdfundingové kampani čtenáři jeho knihu podpoří, může spisovatel dosáhnout i na mnohem vyšší provizi z prodaného výtisku, než by se dočkal od klasických vydavatelství.

Spisovatelé v České republice dostávají obvykle od 5 do 10 procent tržeb z prodeje své knihy. Jakého podílu se dočkají u Pointy? “Liší se to kanály, kterými je kniha prodávána. Ale v základu je to 20 procent z ceny knihy bez DPH, když se prodává v klasické distribuci. To je nejnižší provize, kterou od nás autor dostává,” odpovídá Mahdalová. Průměrná výroba jedné knihy vychází v Pointě přibližně na 80 tisíc. “Je to ale hodně variabilní. Jinak se financuje výroba básnířské sbírky, která má nižší náklady, než třeba dětská knížka s pevnou vazbou a plnobarevným tiskem. Obvykle 40 procent z rozpočtu tvoří tisk,” dodává.

A právě tyto počáteční výrobní náklady financují budoucí čtenáři knihy. “Pointa nejenže řeší problém  prvoautora, pro kterého může být velmi složité dostat svůj rukopis na pulty knihkupectví, ale řeší i problém nakladatelský. Díky crowdfundingu na nakladatelství neleží finanční riziko, že se nebude kniha prodávat a že se případná investice nevrátí. Díky tomu jsme schopní fungovat bez redakční rady a nabízet větší provize,” říká Veronika Mahdalová.

Co rozhoduje o úspěchu crowdfundingových kampaní? Jak funguje spolupráce s Albatrosem, jehož je Pointa dceřiným nakladatelstvím? A kam se chce posouvat v budoucnosti? Nejen na tyto otázky odpovídala Veronika Mahdalová v našem Proudcastu, který si můžete poslechnout na streamingových službách i po stisknutí zelené šipky níže.

 


| Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout


Fotografie k článku

Proudcast s Veronikou Mahdalovou: Nakladatelství Pointa jako naděje pro začínající nebo alternativní autory
 

Mohlo by se ti líbit...

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!