Návrhy historických kostýmů mají striktní pravidla, říká Roman Šolc, výtvarník muzikálu Kleopatra

Návrhy historických kostýmů mají striktní pravidla, říká Roman Šolc, výtvarník muzikálu Kleopatra

Sdílej:Sdílet na FBTweetnoutS  Ohodnoť


V Divadle Broadway je znovuobnovená premiéra muzikálu Kleopatra v plném proudu. O tom, jak se představení povedlo a jaké novinky na diváky čekají, jsme již psali. Velkou změnou jsou kromě choreografie a hereckého obsazení také kostýmy, které pro muzikál navrhl a zrealizoval Roman Šolc, v současné době jeden z nejvyhledávanějších kostýmních divadelních výtvarníků.

Těžištěm jeho práce se staly muzikálové produkce, ale díky své taneční minulosti je oceňován i jako znalec problematiky tanečních kostýmů, proto obléká baletní inscenace většiny českých divadel. Své první návrhy vytvořil pro Pražský komorní balet, posléze spolupracoval i s Národním divadlem v Brně, Divadlem J. K. Tyla v Plzni, Východočeským divadlem Pardubice, Státním divadlem Košice, Slezským divadlem v Opavě, Moravským divadlem Olomouc, pražskou Laternou magikou, Státní operou Praha i Národním divadlem Praha.

Jeho návrhy se kromě mnoha baletů, činoher, operet i oper skvěle uplatnily v muzikálových produkcích (Kleopatra, Tři mušketýři, Golem, Angelika, Dracula, Mona Lisa, Baron Prášil, Robin Hood, Hello, Dolly!, Kat Mydlář, Klíč králů, Popelka na ledě). Právě pro muzikál Kleopatra, který je v obnovené premiéře k vidění v divadle Broadway až do května příštího roku, vznikl následující krátký rozhovor.

Jak vzniká návrh na historický kostým? Studujete historické knihy, nebo se řídíte vlastní představivostí a instinktem?

Každý historický kostým musí být autentický a pravdivý, proto vždy vyhledávám a studuji historické pozadí a módu dané doby. Tady se opravdu instinktem a představivostí řídit nelze.

Kostýmy pro Kleopatru na první pohled zaujmou svou nákladností a materiálem. Kde jste se nechal inspirovat pro výběr látek a šperků?

Pro látky již několik let jezdím do Itálie, je tam neuvěřitelný výběr materiálů a barev. Pro Kleopatru jsem zvolil hlavně odlehčené materiály, jako je hedvábí a šifon, které svojí strukturou odpovídající té tobě. Šperky byly vyrobeny speciálně na zakázku uměleckými šperkaři v Jablonci. Veškeré kameny, použité na výšivky kostýmů jsou z dílny Swarovského. Paruku Kleopatry, která je složena ze zlatých plíšků ve tvaru lístků, vyráběli na zakázku umělečtí zlatníci a rytci.

Často pracujete s pravými kůžemi. Je tomu tak i v obnoveném muzikálu Kleopatra?

Kůže jsem tentokrát používal na kostýmy pro role Caesara, Marka Antonia a bojovníky. Vybíral jsem velmi jemné kůže, aby se v nich mohli umělci dobře pohybovat při bojových scénách. Všechny kůže byly dobarvované speciální technologií, abychom dosáhli autentičnosti.

| Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout

 

Divadlo Broadway nabízí i další akce

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!