Nový Jičín se až donedávna mohl pochlubit zajímavostí v podobě neobvyklého zapojení do železniční sítě. Dráha totiž do města přicházela ze dvou protilehlých stran, každá trať však končila na svém nádraží, přičemž tato nádraží nikdy nebyla propojena, přestože se nacházejí necelý kilometr od sebe.
Drážní historie praví, že tak stalo kvůli „pomstě“ společnosti „Severní dráha císaře Ferdinanda“, která musela trať do Nového Jičína od Hostašovic koncem devatenáctého století postavit jako úlitbu za to, že jí byly státem přiděleny i lukrativnější tratě. Svůj úkol sice splnila, ale namísto očekávaného propojení s již existující tratí Suchdol nad Odrou – Nový Jičín si vybudovala vlastní (tzv. horní) nádraží.
Zatímco trať od Suchdola je nadále v provozu, trať od Hostašovic byla v červnu roku 2009 poškozena bleskovými povodněmi natolik, že bylo později rozhodnuto o jejím zrušení, a v současné době po celé délce jejího tělesa vede cyklostezka.
Text a foto: Ondřej Havlena
Nový Jičín - dvě nádraží na fotkách...
Máš lepší fotku tohoto místa? Přidej jiPřihlas se a přidej na Informuji.cz své nejlepší fotky tohoto místa. Děkujeme za pomoc! :)