Nejnovější články » Divadelní recenze

Hru Poříčská madona na motivy díla Jáchyma Topola doplní vodní intermezza fotografa Petra Vápeníka

7.6.2022, Redakce

Reprízu představení Poříčská madona v pražském Divadle Kámen, které volně vychází z literární předlohy Citlivý člověk z pera Jáchyma Topola, rozšíří ve čtvrtek 9. června o umělecká intermezza fotograf a bloger Petr Vápeník.

Karlínská scéna pojímá slavnou látku coby posázavskou river movie s filozofickým přesahem, jejíž středobodem je vzácný obraz a taktéž Světlana, která se ocitá mezi předtuchou a skutečným spirituálním zážitkem.

Světlana je jakási posázavská bohyně, dokonalá dívka a žena, která je ‚kamarádka každýho v tom bahnivým kraji, doslova každýho‘. Zatímco v první hře opouští své dosavadní dlouhodobé zaměstnání – pracovala v oblíbeném růžovém, navoněném borďásku – a chystá se na svatbu, ve druhé hře zažije jakési zvěstování a natěšená i s obavami očekává setkání s oplodňujícím Duchem,“ vysvětlil režisér inscenace a šéf divadla Petr Odo Macháčekrozhovoru pro Informuji.cz.

Stejně jako jiné hry v repertoáru obsahuje i tato intermezza, která jsou při každém uvedení jiná. To nejbližší svými vstupy přetne Petr Vápeník, jehož vášní je zachycování vody, a to s běžnou i velmi dlouhou expozicí a klasickou i infračervenou optikou. Zvolení právě této osobnosti coby speciálního hosta není náhodné – celý děj se totiž vztahuje k řece a její zvláštní esenci. 

Foto: Kristýna Suchá