Výlety do přírody: Z Frýdštejna do skalního města Drábovna

Dnes vás zveme do méně známého skalního města Českého ráje, které ale za vaši návštěvu rozhodně stojí. Čekají na vás roztodivné skalní útvary, malebné výhledy do kraje i bývalý skalní hrádek, v němž prý kdysi žil loupežník Dráb. Cestou si užijete ticho a klid nádherného lesa i pohled na jeden ze symbolů Českého ráje – zříceninu hradu Frýdštejn.

Celý výlet měří 8 kilometrů a jeho trasu si můžete prohlédnout zde.

Frýdštejn

Výlet začněte v obci Frýdštejn, kde nedaleko od rozcestí U kapličky najdete i příhodné parkoviště. Vřele zde doporučujeme navštívit i romantickou zříceninu stejnojmenného hradu, která láká nejen návštěvníky, ale i četné filmaře. Znát ji můžete například z pohádky O princezně Jasněnce a létajícím ševci. V současné době se dovnitř sice nedostanete, ale i pohled zvenku rozhodně stojí za pár kroků navíc.

Zřícenina hradu Frýdštejn. Foto: Andrea Morkusová

Cestou necestou

Od kapličky pod Frýdštejnem se můžete vydat buď po silnici po červené turistické značce, nebo sejít zpět k parkovišti, odkud vede k Drábovně neznačená lesní pěšina. Pokud zvolíte tuto možnost, ušetříte si kousek cesty a místo silnice půjdete lesem a loukou s krásným výhledem na Suché skály.

Půjdete i loukou. Foto: Andrea Morkusová

Vyhlídka na Pantheon

Obě cesty se zanedlouho spojí a dále už vás lesem povede červená značka až k odbočce k místu příznačně nazvaném Vyhlídka na Pantheon. Jako na dlani odtud budete mít další slavnou dominantu Českého ráje, kterou je zřícenina skalního hradu Vranov Pantheon, znovu uvidíte i rozeklané vrcholky Suchých skal a jejich okolí.

Užívat si budete hlavně nádherný les. Foto: Andrea Morkusová

Skalní průchody

Vraťte se na červenou a krásným borovicovým lesem s upravenými pěšinami pokračujte dále až k úzkému dřevěnému chodníku, který vás provede sevřenými skalami, v nichž možná objevíte i tajemný vytesaný obličej.

Koho asi představuje? Foto: Andrea Morkusová

Bývalý skalní hrádek Drábovna

Z rozcestí Nad Malou Skálou pokračujte stále po červené až k odbočce k bývalému skalnímu hrádku Drábovna, u které si můžete odpočinout nebo posvačit v dřevěném altánku. K samotnému hrádku to odsud máte asi 130 metrů a pár schodů nahoru a dolů. Z hradu se do dnešních dob zachovala pouze upravená skalní plošina na několika pískovcových blocích, na kterou je přístup po vytesaných schodech a krátkém kovovém žebříku. Při prohlížení dejte pozor na děti. Skalní plocha není nijak zajištěná a obklopuje ji prudký sráz – při mokru zde může snadno uklouznout i dospělý.

Pozůstatky hrádku Drábovna. Foto: Andrea Morkusová

Jizerská vyhlídka

Až se dost pokocháte, vraťte se k odbočce u altánku a pokračujte po červené ještě o kousek dál, kde na vás čeká oplocená skalní vyhlídka do údolí řeky Jizery. Obdivovat ale můžete i ukázkový výhled na Trosky.

Skalní město Drábovna. Foto: Andrea Morkusová

Skalní město Drábovna

Z vyhlídky můžete po červené popojít ještě kousek dál. Najdete tajemné prohlubně i strmé okraje skal spadající do údolí pod nimi. Zpět k autu se ale vraťte nejlépe stejnou cestou skalním městem, dále po červené byste totiž došli až do Turnova. Ale nebojte, nudit se určitě nebudete. I cestou zpět budete míjet zajímavé skalní útvary, které určitě podnítí vaši fantazii k nejrůznějším představám o jejich názvech. Z každé strany jsou totiž jiné a tak i při návratu stejnou cestou objevíte něco nového.

Celý výlet měří 8 kilometrů a jeho trasu najdete zde.

Úvodní foto: skalní průchody, Andrea Morkusová

| Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout

Mohlo by se ti líbit...

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!