Do Státní opery míří Salome v podání Gun-Brit Barkmin

Do Státní opery míří Salome v podání Gun-Brit Barkmin

Sdílej:Sdílet na FBTweetnoutS  Ohodnoť


Jeden z nejprogresivnějších evropských režisérů současnosti Mariusz Treliński představí po sedmi týdnech intenzivních zkoušek ve Státní opeře svou Salome – operu Richarda Strausse na skladatelovo libreto a v hudebním nastudování německého dirigenta Heiko Mathiase Förstera. Po premiérách 23. a 26. října se dílo divákům představí v letošním roce, 150 let od Straussova narození, ještě třikrát.

Mariusz Treliński je uměleckým ředitelem Národní opery Velkého divadla ve Varšavě, s nímž vstoupilo Národní divadlo do koprodukce poprvé ve své historii. „Všechno začalo setkáním se Silvií Hroncovou. Před pár lety jsme v Bratislavě připravili Orfea a Eurydiku a ta inscenace byla objektivně velmi úspěšná. Spolupráce se mi líbila, protože Silvie přemýšlí o opeře velmi moderně. Snaží se v ní nalézt něco svěžího, co překračuje všem dobře známé konvence. To je už léta moje obsese. Proto hledám všude na světě místa, kde mohu dělat odvážnější inscenace vymykající se konvencím operního jazyka,“ říká o svém angažmá v Praze Mariusz Treliński.

 „Všechny inscenace Mariusze Trelińského mají společnou linii – interpretačně provokují, hledají, znepokojují, na základě příběhů analyzují stav i atmosféru společnosti,“ říká Silvia Hroncová, ředitelka Opery Národního divadla a Státní opery. „Mariusz věnuje rovnocennou pozornost všem výrazovým prostředkům. Je to režisér, který prostřednictvím operního žánru hledá odpověď na dnešní dobu, a jeho inscenace tím získávají dvojnásobnou hodnotu: vysoká hudební kvalita a novátorské výtvarné pojetí se snoubí v silnou výpověď,“ dodává Silvia Hroncová.

Titulní role se zhostila německá sopranistka Gun-Brit Barkmin, která si získala pražské publikum již postavami Emilie Marty v Janáčkově Věci Makropulos a královny Alžběty I. v Brittenově Glorianě. „Zkušební proces s Mariuszem je vynikající. Nechce velká operní gesta, vyžaduje jakýsi záběr zblízka. Máme si představovat, že na nás míří filmová kamera a my musíme být neustále přítomni ve svých postavách. Divák si toho jistě brzy všimne a bude nás účinkující pozorovat s větší pečlivostí, pozorněji,“ říká Gun-Brit Barkmin.

| Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout

 

Národní divadlo - Státní opera... nabízí i další akce

Mohlo by se ti líbit...

Další hudební novinky

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!