Co představuje značka „Vysočina-regionální produkt“?

Neopakovatelný obraz Vysočiny utvářejí přírodní krásy, nádhera stavebních památek, rozmanitá kultura a živoucí tradice. To vše se promítá do produktů a výrobků pocházejících z tohoto regionu. Je do nich vložena práce a um zdejších řemeslníků a zemědělců. Značka „Vysočina-regionální produkt“ označuje právě ty výrobky, které pocházejí z Vysočiny, jsou vyrobené tradiční technologií, ručně nebo z místních surovin a jejich výroba je šetrná vůči životnímu prostředí. Značka Vysočina produkt byla v červnu udělena čtveřici výrobců a může se jí pyšnit nejen chotěbořské pivo, krucemburská klobása, ručně malované hedvábí H. Číhalové z Jihlavy, ale i vinuté perly Jany Paškové z Třebíče. Cílem značení je zviditelnit region Vysočiny a pomoci zdejším výrobcům. Značka usnadní orientaci zákazníkům – a to jak turistům, kteří si chtějí odvézt skutečně pravý suvenýr z Vysočiny, tak místním obyvatelům, kteří chtějí nákupem podpořit především „své” výrobce. Značení pomůže zamezit výrobcům mimo region ve „zneužívání” názvů a symbolů spojených s Vysočinou. V červnu převzala čtveřice výrobků další certifikáty, čímž se počet rozšířil na 36 výrobků s označením Vysočina regionální produkt. V Třebíči se titulem honosí a zcela právem i vinuté perly, šperky z vinutých perel z dílny Jany Paškové. Vinuté perly jsou jedny z nejstarších technologií, první zmínky jsou již v době bronzové. Po navinutí základního tvaru se mohou perly dekorovat různými technikami – skleněnou nití, skleněnou drtí, případně plátkovým zlatem a  stříbrem. Módním „hitem“ jsou 3D efekty a květinové vzory. Každá perla je originálem.

| Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout

 

Mohlo by se ti líbit...

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!