Žádný horor, ale politická satira. Lov (doslova) střílí do hyperkorektnosti liberálů

Žádný horor, ale politická satira. Lov (doslova) střílí do hyperkorektnosti liberálů55%

Mezi filmovými novinkami, které po uvolnění vládních opatření dorazí ve čtvrtek do tuzemských kin, je kontroverzní snímek Lov režiséra Craiga Zobela a scenáristy seriálu Ztraceni Damona Lindelofa. Do americké distribuce měl být nasazen už loni v létě, termín premiéry se nakonec producenti rozhodli přesunout kvůli masové střelbě v amerických městech El Pasu a Daytonu a následné vlně protestů proti držení zbraní.

O filmu, jehož původně plánované uvedení v kinech bylo ne zrovna šťastně načasované, se nelichotivě vyjádřil americký prezident Donald Trump na svém twitterovém účtu. Z jeho pohledu rasističtí tvůrci, kteří rádi sami sebe nazývají elitou, svým počinem prý chtěli způsobit a rozdmýchat chaos, stvořit násilí a z něj pak obviňovat ostatní.

Jeho tweetu se nelze divit, protože byť se snímek minimálně prvních pár minut tváří jako slasherový horor, pozvolna přechází do politické satiry přesně zapadající do dnešní doby charakterizované polarizací společnosti, stíráním rozdílů mezi realitou a fake news, vzestupem dezinformačních webů či silou účinků sociálních sítí.

Ústřední skupinou v příběhu je parta amerických příslušníků „horních deseti tisíc“ v čele s Athenou v podání Hilary Seank. Všichni zjevně dosáhli vysokého vzdělání, mají astronomické příjmy a vznešené smýšlení o okolním světě – zkrátka nestrpí žádné zpátečnické poznámky o Afroameričanech nebo genderu.

V soukromém letounu, v němž se servíruje kaviár a drahé šampaňské, si do neznámých končin vezou tucet uspaných obětí, které se mají stát jejich lovnou zvěří. Unesení se následně proberou v lese, kde objeví přepravku plnou střelných zbraní. Když na ně padne první rána, pochopí, že pušky dostali na obranu.

Začíná nemilosrdný boj na život a na smrt, v němž ale není nic tak, jak se zprvu jeví. O zvrácenou zábavu privilegovaných, kteří by kosili nevinné plebejce z Biblického pásu, v případě Lovu nejde. Snímek se jen touto morbidní formou strefuje do hyperkorektnosti amerických liberálů. Ti ale skutečně nezabíjejí z rozmaru, ale mnohem serióznějšího důvodu, jak se posléze ukáže.

Ačkoli je v průběhu akčního děje pomalu se rozplétající zápletka vcelku duchaplná a provokativní, dění na plátně se bohužel striktně drží hororových vzorců a ve výsledku je tak nesmírně předvídatelné.

Jako motor, bez kterého by snímek patrně nedržel pohromadě, slouží herecký výkon Betty Gilpin. Její sympaticky logické jednání a bystré oči provázejí diváky až do epochálního závěru, jenž je na rozdíl od předchozích událostí příliš idealistický a nevěrohodný.

Foto: Universal Pictures

Názor informuji.cz: 55%

Kdy a kde dávají film: Lov

| Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout


Mohlo by se ti líbit...

Podobné filmy

Filmové recenze

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!