Druhý Deadpool znovu rozstřikuje popkulturní odkazy, zůstal bez pravidel a s jasnou cílovou skupinou

Druhý Deadpool znovu rozstřikuje popkulturní odkazy, zůstal bez pravidel a s jasnou cílovou skupinou80%

Buď ho milujete, nebo nenávidíte. Užvaněný mutant Deadpool jednoduchý pokrm znovu přisladil výbornou omáčkou, která zachutná milovníkům komiksů a odkazů na celé kulturní universum. Přímočará a sprostá zábava cílí jasně.

Fanoušci adaptací marvelovských hrdinů budou znovu vrnět blahem, a proč by taky ne. Jejich antihrdina se vrátil v naprosto stejném kabátu, ze kterého se svlékl po konci jedničky. Probourává čtvrtou stěnu, jako fiktivní charakter si utahuje ze svého skutečného představitele Reynoldse i studia, které ho na plátno poslalo. Je sprostý, vražedný, ale hlavně neskutečně zábavný. Gró filmu ale nedělají jen akční scény nebo dobře mířená kulka v čele znepřáteleného vojáka. Wade Wilson je doslova databází filmových, hudebních či jiných kulturních odkazů, slovních hříček a pošťuchování. Pokud je znáte, budete se smát taky. Pokud ne a k tomu nejste "komiksový typ", nevadí. Jen vám rošťák v červeném vůbec nic neřekne.

Nesmrtelný Deadpool (Ryan Reynolds) přišel o všechno, co mu bylo drahé. Na dně své antihrdinské kariéry se přidává k hrstce X-Menů, které bylo studio ochotné zaplatit, a snaží se pro větší dobro sekat latinu. To mu však vydrží asi 10 minut filmové stopáže. Z důvodů, které žoldák s prořízlou pusou nebude čtenářům Informuji prozrazovat, se rozhodl ochránit mladého mutanta před hrozbou z budoucnosti Thanosem Cablem (Josh Brolin). Ten totiž netouží po ničem jiném, než kluka ovládajícího oheň sprovodit ze světa.

Pokračování je vždycky horší než úvodní (nejlépe povedený) díl série. Alespoň to ukazují statistiky na několika strašlivých sequelech. Deadpool s pořadovým číslem 2 je ale naprosto stejný, v tom nejlepším slova smyslu. Porušuje navíc všechna pravidla a struktury, které si jako recenzent při psaní článku držíte v hlavě. Plot je jednoduchý a vymyslel by ho páťák, ale film o něm není a vlastně by mohl být jakýkoliv. Výkony herců jsou přemrštěné a kýčovité - znovu trefa do černého, protože jiné si nelze představit. Díry ve scénáři? Sám hlavní antihrdina si z nich soustavně dělá legraci.

Reynolds znovu do kin přinesl takřka neuchopitelný komiksový poddruh, kde se vlastně obecenstvu líbí, že jde o blbinu na n-tou. Proto do kina diváci přišli. Snímek však nejlépe zapůsobí u těch kinematograficky vzdělanějších. Protože jen ten jedinec, kterému nejsou cizí Barbra Streisand, James Bond, muzikál Annie a další od komiksu na hony vzdálené reference, se pobaví nejvíc. Celý tvůrčí tým se v představě autora této recenze zase jednou zavřel na pár dní někde v horách s lahvemi dobré skotské a tortillami, smíchem při nahazování nápadů a skečů si prodloužil život tak o 20 let a výsledek? Film, který zas Marvelu namastí kapsy a bude iritovat všechny, kdo žánru neholdují.

Pokud se mermomocí chceme podívat, co se skrývá za těmi červenými elasťáky s tagem 2, pochválíme casting u Dominy (Zazie Beetz) a Cablea (Josh Brolin). Jak sám Reynolds naznačil, můžeme se na ně těšit i při budoucích týmovkách X-Force. Také představitel mladého mutanta Russella (Julian Dennison) sehrál svůj part obstojně. Palec nahoru od nás dostane také cameo známých tváří včetně sekvence výskoku z letadla, která nemohla být lepší. A samozřejmě hudba od Céline Dion po A-Ha a AC/DC.

Odpůrcům komiksové revoluce se omlouváme za stav současné, moderní kinematografie. Těch 20 % dolů z hodnocení jde s úctou k vám. Pro všechny nadšence zbývá dodat jediné. Deadpool je zpět - so kiss him like you missed him.

Kdy a kde dávají film: Deadpool 2