Naštvaný palec nahoru. Hedwig je překrásnou ukázkou efektu malé muzikálové scény

Naštvaný palec nahoru. Hedwig je překrásnou ukázkou efektu malé muzikálové scény80%

Česká verze rockového muzikálu Hedwig and the Angry Inch těží z kombinace velkých výkonů a skromné scény. Diváka bere mimo komfortní zónu a servíruje správně přeslazený vhled do duše drag queen z východního Berlína.

Méně je někdy více. Produkční tým za českou verzí populárního díla Johna Camerona Mitchella a Stephena Traska vsadil na skromnější scénu a otočil regulátor hlasitosti na maximum. Malostranská beseda se pravidelně otřásá rockovou smrští skvělých písní a publikum má vše na dosah ruky (nebo svého klína, jak se někteří přesvědčí).

Jako alternativa mnohdy zevšednělých muzikálových hitů na ohromném jevišti působí Hedwig jako drzý floutek, který se přetahuje s dospělými. Mnohdy ale davidovsky Goliáše zadupává do země. Roli hrají již zmíněná blízkost, atmosféra a precizní dramaturgie, která chytře využívá nesporné kvality díla oceňovaného ve světě a nesází na pompu, ale úžasné hudebníky a herce, kteří spolu s melodií dávají postavám duši.

Roman Tomeš a Vendula Příhodová

Kromě přesné a v Malostranské besedě výborně nazvučené kapely excelují v hlavních rolích Roman Tomeš a Vendula Příhodová. Tomeš se nebál otevřít svou ženskou stránku a jeho Hedwig zároveň přesto ani v nejmenším nepůsobí jako karikatura. Východoněmeckou drag queen zahalil nejen do blyštivých kostýmů, ale i do patrné vrstvy bolesti a samoty, kterou postupně odhazuje podobně jako matčin živůtek. I přes herecky velmi dobře zvládnutou zranitelnost však dokáže nasadit masku a v koncertně pojatém představení energicky vystoupit se skladbami jako jsou Tear Me Down či Sugar Daddy. Zároveň mu nechybí duchapřítomnost a kromě zjevně připravených aktualizací a českých úprav Mitchellova libreta dokáže reagovat na cokoliv, co během představení nastane.

Příhodová v roli manžela Yitzhaka rozhodně nehraje druhé housle a kromě humorné polohy přehlíženého partnera a nevděčného křoví za personou, jako je Hedwig, je pomyslným základním kamenem, od kterého se Tomeš a zbytek osazenstva odráží. Ačkoliv v představení není logicky zdaleka tak výrazná jako queen večera, její bravurní vokály Hedwig doplňují bezchybně a charakter dostává i zasloužené finále, ve kterém Příhodová ukazuje, proč patří mezi tuzemskou špičku. Vzhledem k narativu celé show, která diváka bez přestávky pohltí, je její výstup pomyslným vrcholem představení.

Hedwig a její Angry Inch

Hedwig a její Angry Inch asi nebude rockový muzikál pro každého, ale publikum dotykům kulturního undergroundu z Německa otevřené, se bude královsky bavit - ačkoliv mnohdy i na účet spolusedících. O fenoménu díla není pochyb a očekování bez zaváhání naplňuje. Herci vynikají v hudebních číslech i intimních zpovědích. Jejich výkony pobaví, dojmou a vedou k zamyšlení nad světem, ve kterém i přes pád Berlínské zdi stále žijeme. Kdo nepřenese přes srdce jistou vulgárnost a přímočarost koncertu Naštvaného palce, musí si svůj pohled srovnat sám. Pro ty ostatní platí jednoduchý vzkaz: "Hele blázni a lůzři, zůstaňte dál rock 'n' rollem, držte svůj, svůj rock 'n' roll. Nejste v tom sami!"

Foto: Lenka Hatašová & archiv muzikálu

Názor informuji.cz: 80%

| Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout


Fotografie k článku

Naštvaný palec nahoru. Hedwig je překrásnou ukázkou efektu malé muzikálové scényNaštvaný palec nahoru. Hedwig je překrásnou ukázkou efektu malé muzikálové scényNaštvaný palec nahoru. Hedwig je překrásnou ukázkou efektu malé muzikálové scény
 

Mohlo by se ti líbit...

Další divadelní novinky

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!