RECENZE: Imagine Dragons na nové desce ukazují, že dobrou hudbu dělat nezapomněli

RECENZE: Imagine Dragons na nové desce ukazují, že dobrou hudbu dělat nezapomněli 70%

Miliony lidí je milují, leckomu ale lezou pořádně na nervy. Imagine Dragons v průběhu let ovládli hudební scénu a stali se možná nejslavnější kapelou současnosti. Teď chtějí zaujmout s novou deskou Mercury, Act 1. Jak se jim to povedlo?

Možná jste byli na jejich koncertě v SaSaZu. Teď už by v Česku nehráli ve vnitřních prostorách jinde než v O2 Areně – a dost možná by si věřili i na open air pro třicet tisíc lidí. Tak moc jsou Imagine Dragons populární. Na streamovacích platformách i YouTube drtí žebříčky poslechovosti a rozhodně patří mezi tři největší kapely současnosti.

Popularita však automaticky neznamená příznivé přijetí u kritiků nebo dokonce i někdejších fanoušků – jak to tak bývá, ne všichni kapelní příznivci postupný příklon "draků" k střednímu proudu vítali s nadšením - a zatímco z nejmainstreamovějších českých rádií hrály od rána do večera Thunder nebo Next To Me, mnozí kroutili hlavou, jak připitomělé a vlezlé popěvky mohla tahle kdysi talentovaná kapela stvořit.

Nové album s názvem Mercury, Act 1 je tady ale pro všechny. Jak pro skalní fans, kteří vesele oslavují jakoukoliv dračí novinku, tak pro posluchače z řad těch zklamaných, kteří od muzikantů z Las Vegas dali postupem let ruce pryč, protože zkrátka očekávali něco náročnějšího.

Frontman Dan Reynolds se už ve vyjádřeních před vydáním desky nijak netajil tím, že pro něj jde o dost specifické album: v době nahrávání si procházel v osobním životě dost komplikovaným obdobím a u mnoha skladeb přemýšlel, zda je na kolekci vůbec zařadit. Jinými slovy: Písničky vznikaly od srdce a ne s kalkulem dostat se na první příčku hitparád. A byť to může zní jako marketingové řeči, realita dala Drakům za pravdu. Jde o jejich nejživelnější, nejuvěřitelnější album za dlouhá léta, což vykopává už úvodní My Life - emotivní a jímavý song, který dává tušit, že americké superhvězdy stále mají co nabídnout.

Pomyslným vrcholem je pak singl Wrecked, který lze s přehledem zařadit mezi ty vůbec nejlepší písně, co kdy Imagine Dragons napsali. Jde přitom o věc, která bude díky své líbivosti určitě bodovat i mezi širokou veřejností, zároveň je z ní ale patrné muzikantství a ryzí láska k řemeslu. Ne všechny písničky na desce jsou ale takové, viz třeba nespoutaná Dull Knives, která až lehce nu-metalovým nádechem nemusí být popověji založeným posluchačům po chuti. Pro ty je tam na druhou stranu třeba už profláklá Follow You, která naopak určitou kolovrátkovostí a přílišnou sázkou na jistotu po pár posleších nudí.

Celkově lze Draky pochválit. Natočili celistvou, zajímavě poskládanou desku, kde kromě hitových singlů nabízejí i občasný příklon k alternativě a výstupy z vlastní komfortní zóny. Nejedná se určitě o nejlepší album roku či dekády, Reynolds a spol. ale na nahrávce ukazují, že jsou stále především kapelou a ne pouze prefabrikovaným produktem z komerčního rozhlasu. A to se cení.