Hravé padoušství má novou tvář. Cruella je tím nejlepším základním kamenem pro návrat diváků do kin

Hravé padoušství má novou tvář. Cruella je tím nejlepším základním kamenem pro návrat diváků do kin75%

Emma Stone v hrané adaptaci novely britské spisovatelky Dodie Smith je přesně tím ztělesněním zla, které milujeme. Američanka zjemnila krutou únoskyni dalmatinů na dívku, která po velké ztrátě naplňuje smysl života a nachází ho zachumlaný do honosných kostýmů a kruté pomsty na pozadí módního světa, který tak krásně připomíná jiného ďábla s topem značky Prada.

Příběh o původu jedné z nejikoničtějších postav úžasných animovaných filmů od Walta Disneyho zřejmě nikdo nepotřeboval. Když však Cruella získala tvář Emmy Stone, Britové všech společenských vrstev a vyznání zcela jistě vysílali na casting své milované dalmatiny. A to i s představou, co s nimi paní De Vile udělá. Dvaatřicetiletá herečka známá ze snímků La La Land, Easy A nebo Birdman je novodobým ztělesněním filmového chameleona a zárukou kasovních trháků.

Diváci ji totiž budou s chutí sledovat, jak nevinně šplhá za svým snem, pitvoří se na své nepřátele a hází sukní z odpadků. Sledovali by ji zřejmě i kdyby nedělala nic z uvedeného. Disneyovská pohádka o děvčeti, které přišlo k moci a soupeřilo o krutovládu se svou nemesis hraběnkou, je svou vlastní verzí díla 101 dalmatinů a filmem, za kterým po znovuotevření kinosálů přijdete relaxovat a pobavit se.

Mladá talentovaná podvodnice Estella (Emma Stone) se chce v Londýně 70. let prosadit ve světě módy. Se svými přáteli z dětství si vydělává na živobytí loupením, až se ji naskytne velká příležitost. Po jednom ze svých kousků zaujme legendu módního světa, baronku von Hellman (Emma Thompson), která ji přijme k sobě do služby. Pozadí jejich vzájemné historie se poodkrývá a proměňuje nevinnou dívku ve vychytralou a pomstychtivou Cruellu.

Člověk se chtě nechtě neubrání srovnání obou 'záporných' postav s Meryl Streep a jejím koncertem ve filmu Devil Wears Prada. Ostatně v obou filmech najdeme referenci na ďábla, svět módy, dívky s červenými vlasy a ofinou a konečně panovačné jednání, které v divácích vzbuzuje lásku i nenávist. Cruelle v podání Stone chybí čiré zlo, které se do myslí znalců předlohy či jejich adaptací bezpochyby vtisklo. Tvůrci šlapou vlastní cestičku a vykreslují příběh tak, aby lidé od začátku mladé Estelle přáli. Je to přeci bolestí zasažené dítě, které chce prorazit. A je milovnice psů nikoliv pro výrobu kabátů, ale pro jejich jiné role (i když jsou tentokrát i záporné).

O to je pak vše jednodušší a její štafetu přebírá výborná Emma Thompson v roli hraběnky. Scény obou dam patří k nejlepším momentům filmu stejně jako módní spektákly tajemné Cruelly ve chvílích, kdy se snaží svou soupeřku zastínit či znemožnit. Představitelka hlavní role navíc coby rodačka z Arizony nasadila neodolatelný britský přízvuk.

Za zvuků skladeb od Blondie, The Clash nebo The Rolling Stones a dalších se pak iluze stává dokonalou. Disney servíruje známý příběh ve vlastním puntíkatém kabátě, kde je dobro i zlo zábavné, ačkoliv těžce tuctové. Hravá jistota s geniálním obsazením je v tomto případě lepší sázkou do loterie než originální risk. A to i když slavné dalmatiny zastíní čivava v převleku.

Názor informuji.cz: 75%

Kdy a kde dávají film: Cruella