Proudcast s Andreou Hoffman Nečasovou: Vizuální umění se nemůže jen nasnímat a pouštět videem. Je to o zážitku a živém setkání

Proudcast s Andreou Hoffman Nečasovou: Vizuální umění se nemůže jen nasnímat a pouštět videem. Je to o zážitku a živém setkání  

Její manžel architekt Patrik Hoffman objevil a zakoupil zchátralý Uhelný mlýn v Libčicích nad Vltavou. V té době ještě Andrea Hoffman Nečasová netušila, že se jí tehdy nevábně vypadající stavba stane druhým domovem. V unikátním industriálním prostoru vytvořila koncepci galerie Arto.to. Nejen o ní jsme se bavili v dalším díle Proudcastu Informuji.cz.

“Bylo to naprosto nečekané. Když jsem ještě v devadesátých letech objevovala Drážďany, tak jsem vždy jezdila z Brna vláčkem právě kolem areálu Libčic dál do Německa. Vždycky mi to připadalo ošklivé. Morava byla úplně jiná, tady všude čouhaly komíny, až mi bylo teskno,” říká v Proudcastu galeristka Adrea Hoffman Nečasová, která se v oboru výtvarného umění pohybuje již přes 30 let. “V životě by mě nenapadlo, že mě život na takové místo nakonec zavede,” dodává.

Její manžel Petr Hoffman areál libčického Uhelného mlýna objevil v roce 2006. “Okamžitě ho to místo zaujalo, protože v něm viděl potenciál setkávání historie, krajiny a budoucích možností. On  v tomto vidí hodně dopředu. Krůček po krůčku naše projekty posouváme dál, ale držíme se naší vize,” vysvětluje Andrea Hoffman Nečasová, jež studovala na prestižní univerzitě v Sorbonně a několik let působila také v Národní galerii v Praze.

Na základě její koncepce vznikla v rekonstruované budově galerie Arto.to, která od 6. června láká na výstavu fotografky Libuše Jarcovjákové. “Je to výstava autoportrétů, dnes bychom řekli selfíček,” přibližuje Andrea Hoffman Nečasová. Díla slavné fotografky budou moci zájemci zhlédnout až do konce září. "Jelikož se nacházíme mimo Prahu, nemá smysl výstavy střídat v krátkém horizontu. Necháváme je odeznít tři i více měsíců, takže připravujeme tak dvě, tři výstavy ročně,” dodává galeristka.

Jaký je zájem o umění v době koronavirové a jak se pandemické situaci galerie přizpůsobuje? Sjíždí se do areálu Uhelného mlýna cyklisté z blízké cyklostezky? A je dnes stále nákup uměleckých děl záležitostí jen několika málo vyvolených? Odpovědi nejen na tyto otázky najdete v našem Proudcastu! Poslechnout si jej můžete na streamovacích službách nebo stiskem zelené šipky níže.

 

| Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout


Mohlo by se ti líbit...

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!