Co je to domů? Barbora Poláková a Dan Bárta v ukolébavce zpívají pro děti z kojeneckých ústavů

Co je to domů? Barbora Poláková a Dan Bárta v ukolébavce zpívají pro děti z kojeneckých ústavů 

Barbora Poláková a Dan Bárta spojili své síly v nové písni s názvem Domů. Dvojice umělců se poprvé autorsky spojila s cílem podpořit pěstounské rodiny, které mohou dětem z kojeneckých ústavů dopřát pevnější citové vazby. Nově vydaný videoklip citlivě prochází dětským světem, pro který je nejcennější láskyplné pouto.

Životy dětí v rodinách a životy dětí v kojeneckých ústavech jsou v lecčems velmi rozdílné. Na rozdílnost těchto dvou dětských světů poukazuje citlivým způsobem i nový videoklip písně Domů Barbory Polákové a Dana Bárty. Ukolébavka vznikla v rámci kampaně Díky pěstounství, v níž i další osobnosti ukazují, že máminu náruč nic nenahradí. Za kampaní stojí organizace Dobrý start.

Co je to domů? Tam, kde to jako já voní…

Co je to domů? Můj pláč v mém malém pokoji

Co je to domů? Tam, kde se nebojím.

Videoklip v režii Jana Látala vypráví příběh dvou miminek, jejichž první dny, týdny a měsíce na světě se zásadně liší. Zatímco jedno objevuje svět z náruče své rodiny, druhé vidí z postýlky kojeneckého ústavu jen hrací kolotoč a tváře mnoha střídajících se pečovatelek. Příběhy obou dětí se ale v závěru protnou.

"Když si představím, že jediný svět, který znám, je pokoj s dalšíma postýlkama, společná místnost na jídlo a hřiště před domem, přijde mi logické, že vstup do toho druhého světa, musí být šíleně těžký. Napojení na jednoho člověka, na jednu vůni, na jedno místo, může, myslím, dítěti výrazně pomoci v celoživotním pocitu bezpečí, v chápání sebe sama i okolí," říká pětinásobná držitelka Ceny Anděl Barbora Poláková.

Ukolébavka vznikla v rámci kampaně Díky pěstounství, do které se zapojili také Martha Issová, Marek Taclík, Anna Polívková, Hana Vágnerová, Tomáš a Tamara Klusovi nebo Petra Nesvačilová. Upozorňují, že je potřeba najít nové pěstouny, rozšířit podpůrnou síť pro rodiny a konečně zavřít kojenecké ústavy, v nichž každý rok skončí 1200 dětí.

"Při vší upřímné úctě ke všem hodným tetám zůstává po startu ‚z kojeňáku‘ v dětské duši nutně zmatek. Takže ten náš kus je vlastně i poklonou těm, kteří mají sílu a odvahu, hm, a nervy, vzít na sebe tu odpovědnost takový zmatek mírnit a rovnat," říká ke kampani Dan Bárta. 

Kampaň Doma je doma doprovází také fotografie osobností s bodýčky s hashtagem #domajedoma a ilustracemi Elišky Podzimkové a Michala Škapy. Trička a bodýčka si může koupit široká veřejnost a podpořit tak úsilí o proměnu péče o ohrožené děti.

| Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout


Mohlo by se ti líbit...

Další hudební novinky

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!