Nejdelší filmy v dějinách. Dokážete je zhlédnout celé?

Nejdelší filmy v dějinách. Dokážete je zhlédnout celé? 

Považujeme za samozřejmost, že stopáž celovečerního filmu se pohybuje mezi osmdesáti a sto dvaceti minutami, a delší formáty se nám zdají přinejmenším neobvyklé. Tříhodinové opusy však nejsou ničím ve srovnání s nejdelšími snímky v dějinách kinematografie, jejichž sledování vám zabere několik dní.

Matrjoschka (2006, Karin Hoerler) - 95 hodin

Poslední místo v žebříčku nejdelších filmů má experimentální snímek Matrjoschka (2006) německé umělkyně Karin Hoerler. Devadesátipětihodinový film sestává z několika víceméně statických obrazů, v nichž kamera zabírá např. rušné i poklidné ulice, méně či více známé budovy, nebe a mraky nebo chlapce jedoucího na kole.

Film měl premiéru v roce 2006 během frankfurtské světelné show Luminale a byl promítán pod širým nebem. Projekce začala 23. dubna večer a skončila 28. dubna v jednu hodinu ráno; vždy mezi jednou a šestou ranní bylo promítání pozastaveno.

Untitled #125 (Hickory) (2011, Josh Azzarella) - 120 hodin

Na čtvrté pozici je dvacetihodinové dílo newyorského umělce Joshe Azzarelly s názvem Untitled #125 (Hickory) (2011). Film se natáčel mezi lety 2009 a 2011 a je inspirován kultovním snímkem Čaroděj ze země Oz (The Wizard of Oz, 1939), konkrétně šestiminutovou scénou s tornádem, která předchází Dorotčině setkání s čarodějnicí Glindou. Dle Azzarelly odpovídá stopáž jeho díla skutečnému času, který Dorotka strávila na cestě do země Oz.

Cinématon (1984, Gérard Courant) - 208 hodin

Co se stopáže týče, experimentální snímek Cinématon francouzského filmaře Gérarda Couranta držel několik let prvenství. Film je průběžně natáčen od roku 1978 a jeho současná stopáž je dvě stě osm hodin. Cinématon má ovšem stále šanci na světové prvenství, neboť režisér dotáčí stále nový materiál.

Film ve své aktuální podobě je tvořen více jak třemi tisíci krátkými impressionistickými obrazy (tzv. vignetami) o délce 3 minuty a 25 sekund. V nich se objevují nejen slavné osobnosti jako umělci, intelektuálové či novináři, ale také režisérovi přátele a blízcí.

Modern Times Forever (Stora Enso Building, Helsinki) (2011, Superflex) - 240 hodin

Rekord francouzského Cinématonu překonal v roce 2011 dánský film Modern Times Forever (Stora Enso Building, Helsinki), jehož celková délka je 240 hodin, tedy celých deset dní. Režiséry filmu jsou Bjornstjerne Reuter, Christiansen, Jakob Fenger a Rasmus Nielsen, dánští umělci ze skupiny Superflex.

Ústředním motivem filmu je čas a jeho neúprosnost: snímek vyobrazuje chátrání a úpadek budovy Stora Enso v Helsinkách v průběhu nadcházejících tisíciletí. Zajímavostí je, že dílo bylo v roce 2011 promítáno přímo u zmíněné budovy.

Logistics (2012, Erika Magnusson a Daniel Andersson) - 857 hodin

Členové uskupení Superflex si své prvenství neužívali dlouho. Rok po jejich desetidenním filmu byl dokončen švédský experimentální snímek Logistics režisérů Eriky Magnusson a Daniela Anderssona. Stopáž díla je 857 hodin, takže jeho sledování by vám zabralo třicet pět dní a sedmnáct hodin.

Snímek pojednává o vynálezu a následném rozšíření pedometru, avšak od současnosti do minulosti. Děj tedy začíná prodejem již hotového krokoměru ve švédském Stockholmu a končí sestrojením ‘prvního’ pedometru v čínském Šen-čenu.

| Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout


Mohlo by se ti líbit...

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!