Ze života single ženy nabízí vhled do světa nezadaných holek. Je to ale opravdu tak?

Ze života single ženy nabízí vhled do světa nezadaných holek. Je to ale opravdu tak? 40%

Jak vypadá skutečný život single ženy prozrazuje ve svém knižním debutu finská spisovatelka Henriikka Rönkkönen. Nenáročný oddechový román je plný příběhů inspirovaných autorčiným životem či životem jejích přátel, a když došla inspirace z reálného světa, sáhla pouze hlouběji do fantazie. Ze života single ženy s nadsázkou a necenzurovaně popisuje svět mužů a žen, do kterého se zamotal sex a vztahy, alkohol a emoce.

Kniha Ze života single ženy vás na první pohled zaujme lákavou obálkou, zajímavým názvem a chytlavou anotací. Po přečtení pár stránek budete ale možná litovat, že jste ji vůbec otevřeli. To, co vás na začátku knihy může bavit, vás ke konci knihy už nenadchne. Opakovaný vtip přestává být vtipem. A ne že by se v knize vyloženě vtipy opakovaly, ale asi každého po chvilce omrzí nezáživné vyprávění o nezajímavé jednorázovce nebo mužském přirození.

Muži, představ si, že se po kvalitním spánku ráno vzbudíš zpruzený na maximum. Ještě jsi ani nevstal z postele a už tě všechno sere. Nevíš, co tě žere, ale žere tě to hodně.

Samozřejmě, že od knihy, která má v anotaci napsáno „Varování: Obsahuje necenzurované postřehy o sexu, mužích a především ženách.“, nemůžete čekat něco příliš hlubokého, co vás donutí přemýšlet. Právě naopak, čekáte oddechovou ‚kravinu‘, která vás ale aspoň rozesměje. Tato kniha se o to snaží, ale bohužel snaha se ne vždy cení. Pokusy o humor jsou tlačeny a vytvářeny příliš na sílu. Jde vidět, že se autorka až moc nechá vést mottem „sex prodává“ a snaží se získat přízeň čtenářů sexuálními vtípky, které však nepůsobí vůbec přirozeně. Sází na nezáživné popisy svých sexuálních zážitků a genitálií bývalých partnerů, což může rozhodně přilákat pozornost některých čtenářek (muži by zřejmě po knize ani nesáhli), ale čeho je moc toho je prostě příliš. Jednou vás to pobaví, podruhé si řeknete fajn a potřetí už to prostě stačilo. Líčení erotických zážitků a až moc detailních popisů působí spíše lacině a styl vyprávění je poněkud vulgární. Ačkoliv by se dalo najít tisíc vulgárnějších a lacinějších knih, i to málo stačí k tomu, aby to zkazilo chuť pokračovat ve čtení.

Jakmile spolu běhají dva nezadaní, kteří se přitahují, s hýžděmi narvanými v těsných šortkách, má to něco erotického do sebe.

Jednoduše řečeno, nekvalitní čtení nezachráníte ani sexem a erotikou. V současné přehlcené době očekáváte zkrátka něco víc a čtenáře nepřilákáte pouze levným humorem se sexuální tematikou. Takhle se dobrá kniha netvoří. Mohli jsme to vidět u úspěšnější erotické série – Padesát odstínů – vidíme to i zde. Téma by samozřejmě úspěch mít mohlo, pokud by bylo podáno vhodnějším způsobem. Autorka si při psaní zřejmě neuvědomila, že ji pod rukama vzniká kniha pro veřejnost, ne její osobní deníček.

Kromě několika vtipných pasáží, je kniha opravdu průměrným počinem v kategorii erotických, humorných románů. Rozhodně nic pro náročnější čtenáře a myslím, že i pokud hledáte oddechovou literaturu, lze najít tituly povedenějšího rázu. Tuhle knihu koupíte, přečtete a už si na ni nikdy nevzpomenete, pokud vám nebude sloužit jako dekorace na poličce – protože ta obálka se, asi jako jediná věc na knize, fakt povedla.

Názor informuji.cz: 40%