Figarova svatba Slezského divadla je svěží a dynamickou inscenací se silnými pěveckými výkony

Figarova svatba Slezského divadla je svěží a dynamickou inscenací se silnými pěveckými výkony 80%

Nejhranější Mozartova opera je plná vtipných zápletek s lehce pikantním nábojem a diváky na celém světě baví už od roku 1786. Nyní se opět vrátila do repertoáru Slezského divadla a 23. února její premiéra ukázala, že to byl bezesporu správný krok.

Hlavními hrdina této opery jsou sluha Figaro a jeho nevěsta Zuzana, záletný hrabě, jeho manželka či dospívající Cherubín. Děj je prosycen spletitými situacemi, láskou, žárlivostí a jemnou erotikou. Zuzana s hraběnkou připraví na hraběte poněkud riskantní lest. Hrabě by mohl jejich plán odhalit a pokud se něco pokazí, mohly by mít zaděláno na problémy. Ve vzduchu navíc stále visí otázka, zda se bude svatba Zuzany a Figara konat. 

V opavském Slezském divadle opět ukazují, že i operu z 18. století je možné divákům podat dynamickým a moderním způsobem, jenž osloví i dnešní publikum, a zároveň dokládají oblíbenost Mozartových děl. 

Délka inscenace byla adekvátní a zachovala si dynamičnost, měla dobrý spád a děj postupně gradoval. Co se hudebního nastudování týče, v orchestru se sice neobjevily žádné historické nástroje, instrumentalisté však ze sebe dostali maximum.

Scéna Jaroslava Milfajta do inscenace výtečně zapadla, ať už šlo o doplňky v podobě postele a prádelního koše, pod něž se Cherubín schovával, či bílého plyšového psíka hraběnky, který diváky bavil v průběhu celé inscenace a byl sice jednoduchým, avšak fungujícím komediálním aspektem. Vše krásně doplňovaly kostýmy Michaely Savovové, které měly vzhledem k záměně postav větší důležitost.  

Výjimečným prvkem bylo bezesporu mužské obsazení role Cherubína, kterou zpravidla ztvárňují ženy. Především kontratenor Vojtěch Pelka odvedl kvalitní výkon. Vynikala i Markéta Böhmová v roli hraběnky, která své kolegy částečně zastínila.

Rovněž ostatní pěvecké výkony byly na skvělé úrovni, ať už šlo o Evu Benettovou v roli služebné Zuzany či hraběte, jehož ztvárnil Lukáš Zeman. Jaromír Nosek to v roli Figara jednoduché neměl, a byť jeho postava nebyla nejvýraznější, mezi pěveckými výkony kolegů se neztratil.

Figarova svatba ukazuje, že i Mozartova opera může divákům i dnes nabídnout zajímavou podívanou. Skvělé pěvecké výkony podtržené kvalitním hudebním nastudováním Mozartovu operu respektují, ale zároveň jí dodávají jakýsi nový, svěží nádech. 

Ať už jste znalci Mozarta, či jste naopak dosud neměli možnost některou z jeho oper slyšet, provedení Slezského divadla vás potěší, jelikož si na něm každý typ diváka může najít něco, co jej zaujme. 

Foto: Slezské divadlo v Opavě

Názor informuji.cz: 80%

| Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout


Mohlo by se ti líbit...

Další divadelní novinky

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!