Herní novinky #5: Předčasným blizzardím Vánocům vládne čtvrté Diablo

Herní novinky #5: Předčasným blizzardím Vánocům vládne čtvrté Diablo 

Každoroční herní konference Blizzcon je pro většinu fanoušků Blizzardu podobným zážitkem jako třeba E3. Blizzard na své vrcholné akci už od roku 2005 odhaluje největší novinky, datadisky, pořádá turnaje snad ve všech svých hrách, vyhlašuje nejlepší cosplayery a nabízí i pohled do zákulisí vývoje.

Poté, co na loňském Blizzconu fanoušci herního giganta doslova vypískali za představení mobilní verze Diabla: Immortal, byla letos očekávání opravdu veliká. Co nového jsme se tedy dozvěděli?

Honkongská dohra

Celou show začal prezident Blizzardu J. Allen Brack krátkým ohlédnutím za nedávnou kontroverzí s přísným potrestáním výherce turnaje Hearthstone. Hráč tehdy v interview veřejně podporoval honkongské protestanty a následně přišel o výhru i přístup ke svému účtu. Jménem celého Blizzardu se Brack na pódiu omluvil za unáhlené rozhodnutí a posléze nedostatečnou komunikaci. Chce prý svými produkty svět spojovat a věří, že videohry jsou pro to dobrá platforma. Jeho slova si můžete poslechnout níže.



Overwatch 2

O pokračování tři roky staré střílečky Overwatch lidé slyšeli už téměř před půl rokem. Čim více se konference blížila, tím více na internet unikaly nejrůznější informace s detailním rozborem, co Overwatch 2 bude. Šéf projektu Jeff Kaplan si z dané situace udělal legraci tím, že zavtipkoval při příchodu na pódium slovy "Zapomněl jsem o čem jsem chtěl mluvit. Naštěstí si to vše můžu přečíst na internetu". Tím tak hned v úvodu vlastně přiznal, že téměř všechny uniklé informace byly pravdivé. Následovala skoro deset minut dlouhá ukázka, po které se poprvé oficiálně objevilo logo Overwatche 2. 

Ten bude zaměřený hlavně na příběhové a kooperační mise. Blizzard si podobný systém PvE misí vyzkoušel při různých sezónních událostech a u hráčů se dočkal velmi příznivého hodnocení. Kroky vývojářů jsou tedy logické. Velkou změnou bude levelování a vylepšování vaší postavy. V průběhu těchto kooperačních misí budete totiž svůj charakter upgradovat o několik talentů, které vám zlepší nebo jinak zmodifikují schopnosti, které znáte z prvního Overwatche. Navíc budete moci na mapách najít předměty, které vám dají přístup k dalším akcím. Tento loot systém připomíná odlehčenou verzi z Apexu Legends. 

Tyto znovu hratelné mise budou k dispozici na všech dosavadních mapách Overwatche s několika dalšími. Dočká se například Toronto. Na této mapě se pak také ukázal nový herní PvP mód - Push. Vývojáři nechtějí Overwatchem 2 rozdělovat komunitu. Proto všechny nové postavy, mapy a kosmetické skiny budou vždy dostupné v obou hrách. To, co OW2 nabídne navíc, jsou vypiplané příběhové mise a znovuhratelné kooperační mise s lehkým RPG systémem. Kaplan na konci představení přiznal, že OW2 bude potřebovat ještě hodně práce. Z Blizzardní hantýrky si tak můžeme odvodit, že hra by měla vyjít až v roce 2021.

Diablo IV

Ani pokračování Diabla nebylo žádným šokujícím tajemstvím. Už před lety bylo možné najít na stránkách Blizzardu omylem vystavené nabídky práce na projekt Diablo IV. Je tedy pravdou, že Blizzard nemá zásadní problém zahodit roky práce do koše, když s hrou vedení není spokojeno. Po minulém roce, kdy se místo pokračování ukázala jenom mobilní hra, bylo mnoho hráčů jako na trní a mnozí pochybovali, jestli se letos čtyřka opravdu objeví. Šéf vývoje Luis Barriga ale hned při příchodu představil filmový trailer, ve kterém se ukázaly první tři postavy, za které budeme moci hrát. Jsou jimi druid ovládající počasí a povolávající zvířecí pomocníky, kouzelník metající ohnivá, ledová a blesková kouzla a v neposlední řadě nesmí chybět barbar specializující se na boj z blízka. To všeho všudy není nic nového. Za stejné postavy jsme mohli hrát již v Diablu II nebo III. Rozdíly tak nejspíš přijdou v jiných schopnostech a specializacích.

Největší změny oproti předchozímu dílu se ale dočká grafické zpracování. Diablo IV se totiž celým pojetím více přibližuje Diablu II, které bylo temné, chladné a sálající nebezpečím. Trojka se chtěla zarýt hráčům více pod kůži, a vznikl tak produkt, který hýřil křiklavými barvami. Veškeré efekty, se kterými jste se v průběhu hry setkali, byly zpracovány s tak velkou sytostí barev, že připomínaly spíše dětské omalovánky než temný hvozd či proletý zámek.

Od tohoto konceptu se v Diablu IV upustí. Vývojáři chtějí přinést zpět onu ponurou atmosféru a podle dostupných ukázek přímo ze hry nové Diablo vypadá opravdu skvěle. V ukázce jsme se také dočkali online eventu, kdy se na mapě budete snažit s ostatními hráči skolit nějakého toho záporáka. O případné odměny se s nikým nebudete muset prát, protože pro každého hráče na serveru bude k dispozici unikátní loot.  



WoW

Blizzcon bez nového datadisku World of Warcraft si snad žádný fanoušek neumí představit. Ten letošní se jmenuje Shadowlands a v šestiminutovém traileru se nám představil konflikt mezi Arthasem a Sylvanas. Datadisk, který bude vycházet příští rok, se dočká šesti nových lokací a devíti dungeonů - z toho by měl být jeden procedurálně generovaný. Dále nás čeká jeden nový raid, nový levelovací systém, kdy se maximální level všem hráčům poníží zpět na level 60, nové talenty a další možnosti, jak si kosmeticky upravit svou postavu. Samozřejmostí jsou také nové příběhové mise, na které si Blizzard v posledních letech hodně potrpí. 

Zase ti draci a další jistoty

V neposlední řadě přišel ke slovu i karetní Hearthstone. Ten se na Blizzconu taktéž s pevnou pravidelností představuje s novými rozšířeními. Letošní rok nebyl výjimkou a vývojáři si pro karetní nadšence připravili Descent of Dragons. Jak už název napovídá, celé rozšíření se bude týkat draků. Do hry se dostane například Galakrond s novou schopností Invoke. Ta umí upgradovat ostatní karty. Dále se hráči mohou těšit na nový herní mód pro osm hráčů, který se inspiruje populárním žánrem auto-battler. Beta začala již 12. listopadu.   

O ukončení vývoje Heroes of the Storm se spekuluje mezi hráči dlouho. Minulý rok jse objevila zpráva, že několik klíčových vývojářů dostalo na starost jiný projekt a že vývoj se značně zpomalí. To, že se jednalo o jakýsi předvoj zastavení vývoje, se ale nepotvrdilo. Heroes of the Storm se sice nedočkal vlastního panelu, ale to hlavně kvůli speciálnímu představení nového hrdiny Deathwinga týden před conem. Drak, který má na svědomí cataclysm ve World of Warcraft, přichází s unikátními schopnostmi, kdy je například imunní vůči jakémukoliv zastavení nebo zpomalení, ale na druhou stranu ho spoluhráči nemohou léčit či jinak podporovat. Deathwing bude mít největší model ve hře a bude moci vzlétnout do oblak kompletně mimo mapu, kde se kromě léčení může připravit na burácivý dopad kamkoliv na mapě. Hrdina by měl vyjít na začátku prosince. 

| Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout


Mohlo by se ti líbit...

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!