Nejnovější články » Hudební novinky

Jubilejní Lunchmeat se rozloučil skrze silná jména. Novinky představil Aid Kid a vyčerpávající party zase Octave One

6.10.2019,

Poslední Lunchmeatový večer patřil zkušeným DJs jako českému producentovi Aid Kidovi, irskému duu Lakker nebo detroitským otcům techna Octave One. Nezklamala ani poslední party večera, kterou zajistili Sebastian Mullaert a Ulf Eriksson.

Poslední festivalový večer zazářilo irské duo Lakker, které představilo své poslední album Época. Eomac a Arad, jak zní solo projekty Iana McDonnella a Dara Smithe, přitáhli návštěvníky do zvláštní kombinace industriálního techna, jejich zpěvů a irského folku. V Époce se vrací k více taneční hudbě, která ale neztrácí nic z hluboké škály techna. K tomu se na něm objevují také housle, kytara nebo i folklorní irský buben - bodhar potažený kozlí kůží. Jejich set byl hodně energický, plný zvratů a zároveň to nebyl nepříjemný mišmaš. Součástí show byla skvělá projekce, která běžela v pozadí. Motivy lávy, zlata a tvarů připomínajících zlatonku hypnotizovaly stejně jako jejich zvuk.

Dvěma Irům připravil pódium již velmi známý český producent a umělec Aid Kid AKA Ondra Mikula, který na Lunchmeatu představil většinu svých nových věcí, které nikde jinde nezazněly. Jeho taneční a zároveň experimentálnější set skvěle souzněl s projekcí na plátně, kterou pro Aid Kida připravil designér a kodér Pavel Karafiát, který pracuje s realtime 3D grafikou, jež tvořila i většinu intuitivní pestrobarevné projekce.

Skvělou show si pak skoro na konec večera připravily legendy detroitského techna, bratři Lenny a Lawrence Burden AKA Octave One, kteří v 90. letech rozpohybovali tamnější techno scénu. Jejich set byla jednoduše party. Dva afroameričani ve středním věku vydrželi víc než většina lidí pod pódiem a vtáhli na vyčerpávající taneční maraton, stejně jako na jejich Boiler roomech. 

Jubilejní Lunchmeat se rozloučil skrze zvláštní švédské duo Sebastiana Mullaerta a Ulfa Erikssona. Oba žijí v Malmo, avšak úplně jiné životy - jeden přímo ve městě, druhý v přírodě daleko od něj. Oba řeší v hudbě jiné věci a jsou si absolutním protikladem. Avšak dohromady dávají paradoxně kombinaci, která dokáže předvést konzistentní a možná právě díky kontrastům klid neumožňující set, který skvěle navázal na Octave One. Octave návštěvníky vrátili do devadesátkového Detroitu a dva Švédové zase zpět do současnosti, v níž se mezi sebou bije civilizace s přírodou.