Slzy a prostředníčky. Waters se v Us + Them ukázal bez příkras

Slzy a prostředníčky. Waters se v Us + Them ukázal bez příkras85%

Barevné spektrum protínající trojúhelník – někomu se vybaví fyzika, ale téměř každému hudebnímu nadšenci skupina Pink Floyd. Jeden z hlavních představitelů kapely Roger Waters se po rozpadu kapely vydal na sólovou dráhu, ale na nejvýznamnější část své kariéry nezanevřel. V rámci turné nazvaným „Us + Them“ navštívil minulý rok nejen Prahu, ale také Amsterdam. A právě zde zachytil režisér Sean Evans ty nejlepší momenty, které ve středu 2. října uvedl do kin po celém světě.

Zmiňované The Dark Side of the Moon má doma asi 50 milionů lidí, a to z něj udělalo druhý nejprodávanější počin v celé historii. Podle jedné z písní hudebník pojmenoval také své koncertní turné, které nabízí průřez tím nejlepším, co kapela za dobu svého trvání vytvořila. Zazní tak legendární The Wall, hity z desky Animals i Wish You Were Here. Samozřejmě se také dostalo na Watersovu poslední sólovou desku Is This The Life We Really Want?, která starší tvorbu velice vydařeně doplňovala.

Pro ikonického muzikanta známého nejen pro svou geniální hudbu, ale také pořádně prořízlou pusu, bylo spojení s režisérem Seanem Evansem sázkou na jistotu. Evans se totiž osvědčil už před 4 lety, kdy vytvořil snímek Roger Waters: The Wall, ale také video k písni The Last Refugee z posledního počinu.

Už od začátku je to „fičák“. Divák je hozen přímo na pódium před vyprodaný stadion a na nic se nečeká. Waters dostává fanoušky do varu hned první písní, sází hit za hitem. Vidíte mu přímo pod prsty, chvíli sedíte přímo vedle bubeníka, pak se zase stáváte třetí zpěvačkou ve třpytivých šatech přímo na okraji obří stage, slzíte dojetím s holkou v první řadě při písni Déjà Vu. A říkáte si, co může přijít dál? Promítané vizuály jsou dokonalé i samy o sobě a třeba v případě Welcome to the Machine se můžete těšit i na klasické ilustrace.

Ale pak se rozezní sirény a přímo uprostřed stojících diváků začne růst elektrárna Battersea a odněkud přiletí obří nafukovací prase. Zážitek se vším všudy pro všechny smysly dotažený k dokonalosti. Tak to má Waters rád. Od té doby měl pozornost každého člověka v sále. A když ke konci zpíval, že se uvidíme na odvrácené straně Měsíce, přes celou arénu se rozsvítil obří trojúhelník z laserů, samozřejmě i s duhovým spektrem.

Oddělit politickou a hudební složku se Watersovi svým způsobem dařilo asi do poloviny koncertu, tedy než došlo na desku Animals. Jenže jít na tohoto hudebníka a čekat, že se bouřlivým způsobem, který je mu vlastní, nedozví o jeho politickém postoji známém už delší čas, je naivní. Velká část skladeb nejen Waterse, ale i skupiny Pink Floyd je angažovaná, a tak se není čemu divit, že na koncertě, zvlášť v rámci vizuálů, tomu nebylo jinak. Trump je prase, vzteklé dítě a tím to rozhodně nekončí. A co víc, není v tom sám. Se spoustou státníků si prý v tomhle případě může podat ruku. Z pódia se ukazují vztyčené prostředníčky a dav na to má stejný názor. „Nikdy není dobrý nápad stavět zdi,“ říká muzikant téměř v závěru. Není žádné oni a my, a to má být poselství celé téhle šarády.

Záznam koncertu Us + Them je lahůdka a pochutnají si na ní všichni fanoušci Pink Floyd. Zvuk, provedení i všechno ostatní se povedlo na jedničku. Pokud jste koncert navštívili a hledáte tak přidanou hodnotu filmu, najdete ji nejen v mistrných záběrech, ale také v posledních dvaceti minutách. Dostanete malý dokument, v němž se dozvíte něco ze zákulisí obří šňůry. O co ale přijdete, jsou přídavky například v podobě Comfortably Numb.

Foto: variety.com

Názor informuji.cz: 85%

| Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout


Mohlo by se ti líbit...

Podobné filmy

Filmové recenze

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!