Lunchmeat Festival odstartovala legenda experimentální scény Dasha Rush v Planetáriu

Lunchmeat Festival odstartovala legenda experimentální scény Dasha Rush v Planetáriu 

Lunchmeat Festival je po roce opět tady a tentokrát slaví desetileté výročí. Fanoušci experimentální hudby se mohou těšit na šest nocí trvající program, který nabídne jak tradiční koncerty v podzemí Veletržního paláce, tak i speciální AV show umělkyně Dashy Rush v Planetáriu, jež festival 30. září zahájila.

Letošní Lunchmeat představuje více než 35 mezinárodních projektů kombinujících progresivní elektronickou hudbu se světelnými show, filmem či novomediálním uměním.

Hned prvním horkým jménem je původem ruská hudební umělkyně a experimentátorka Dasha Rush, která v pražském Planetáriu představila svůj poslední projekt Aurora Cerebralis jen pár dní po jeho premiéře v Berlíně, kde autorka žije a tvoří. Rush ve své tvorbě vychází z přírodních věd a konkrétně z fyziky, kdy se snaží její mechanismy přenést do zvukové podoby.

V tomto posledním projektu, který diváci měli možnost zažít ve 360stupňové projekci, se Rush zajímá o lidský mozek a jeho fungování na fyzické úrovni. Na vizuální složce pak spolupracovala s umělcem Alexem Guevarou, který vytvořil volnou obrazovou simulaci mozkové aktivity a nervových spojení.

První večer byl více než velkolepý a zároveň díky omezené kapacitě prostoru komorní. Následovat budou další dva speciální večery mimo hlavní prostor Veletržního paláce. 1. října se dění přesouvá do Centra architektury a městského plánování (CAMP), kde se představí hned dva projekty nebo-li Virtuální ekosystémy, jak je také pojatý koncept večera.

Prvním budou SYNSPECIES španělského zvukového umělce Elíase Merina s vizuálním doprovodem slovinského multižánrového umělce Tadeje Droljice. V SYNSPECIES Merino diváky zavede do světa umělých nových objektů, které se snaží zasadit o vlastní místo v prostoru, jenž jim dva umělci dali. Pohybují se v počítačem generovaném zvuku a obraze a zkoumají hranice vnímání.

Od tohoto nového druhu se volně přechází do druhého ekosystému, který vytvoří české audiovizuální uskupení Escher Fucker. V projektu Citrinitas publikum zavede do světa alchymie, konkrétně do jedné z fází v procesu přetváření stříbra na zlato. Escher Fucker ve své tvorbě vychází z fascinace analogovým záznamem a jeho kolizí či kontaktem s digitálním. Často jsou autory videí pro jiné hudební umělce, kdy diváka ponoří do syrové found footage estetiky s minimálními úpravami.

Třetí zahajovací večer se speciálním programem se z CAMPU přesune o kus dál, a to do techno klubu Ankali. Bývalá továrna na mýdlo se však představí v jiné situaci než obvykle – poskytne prostor gruzínskému labelu Intergalactic Research Institute for Sound, který se věnuje současné gruzínské hudební scéně a jejím dynamickým vlivům. Speciální scénografie a světelný design pro vytvoření ambientní atmosféry dají vyniknout hybridním, progresivním setům Irakliho a Rezy Glontiho.

Kromě hudebního programu pořadatelé připravili i edukativní denní program, který nabídne v rámci Symposia On digital Arts přednášky, panelové diskuze nebo projekci dokumentu Johany Ožvold. 

Foto © Dita Havránková

| Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout


Mohlo by se ti líbit...

Národní galerie Praha -... nabízí i další akce

Další hudební novinky

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!