Soundtrack Poděbrady 2019: živelný punkový swing pod taktovkou Petra Kroutila & Original Vintage Orchestra

Soundtrack Poděbrady 2019: živelný punkový swing pod taktovkou Petra Kroutila & Original Vintage Orchestra80%

Festival filmové hudby a multimédií Soundtrack Poděbrady odstartoval ve čtvrtek 29. srpna vystoupením energického tělesa Petra Kroutila, Original Vintage Orchestra, které coveruje současný pop, rock i punk s nádechem nikdy nestárnoucího swingu.

Organizátoři festivalu se po pilotu s kapelou Lucie a loňského koncertního provedení filmu Rok ďábla v podání Čechomoru rozhodli odstartovat netradičně, a to vystoupením tělesa Original Vintage Orchestra v čele s Petrem Kroutilem pod taktovkou známého filmového režiséra Jiřího Vejdělka.

Swingový večer režíroval Jiří Vejdělek. Foto: Kristýna Čtvrtlíková

Výběr místa pro zahajovací večer letošního ročníku Soundtracku Poděbrady byl více než vhodný – pořadatelé ho zasadili do rondokubistické vysílací stanice postavené ve dvacátých letech na periferii města, kde dnes sídlí zdejší golfový klub. Lokace se přesně strefila do rázu show, při níž si diváci poslechli moderní písně zahalené do swingového hávu.

Big band Original Vintage Orchestra založil teprve před třemi lety Petr Kroutil, známý tuzemský jazzman s pozoruhodným životopisem. Muzikant, který studoval indickou flétnu na univerzitě v Nepálu a jako jediný Čech měl možnost si zahrát během zahájení olympijských her v roce 2012 v Londýně, ve své současné kapele figuruje jako zpěvák, saxofonista a v neposlední řadě coby aranžér.

Frontman big bandu Petr Kroutil. Foto: Kristýna Čtvrtlíková

Kromě klasického meziválečného swingu uskupení hraje i zmíněné úpravy současného popu, ale nebojí se i zabrousit do jiných žánrů včetně punku. Nejde však o zcela výjimečnou koncepci – takřka totožný přístup má k moderní hudbě newyorská formace Postmodern Jukebox s velice početným ansámblem, která letos na podzim dvakrát vystoupí v ČR.

Losangeleský zpěvák Chuck Wansley přidružený k big bandu. Foto: Kristýna Čtvrtlíková

Čtvrteční vystoupení big bandu v Poděbradech předznamenávalo další body programu – zazněl tak energický cover proslulé skladby W. A. Mozarta Turecký pochod (v sobotu festival uvede snímek Amadeus) nebo dnes již zprofanované písně We Are The Champions od skupiny Queen (jejíž muzikál se v české premiéře odehraje v neděli), který měl s originálem ve výsledku společný jen text.

Oproti songům, které mají svou zasněnou či idylickou náladou ke swingu blízko, jako třeba Candyman od Christiny Aguilery nebo Counting Stars od OneRepublic, nabraly úplně jiný směr úpravy punkových hitů jako Známka punku od Visacího zámku či Pražákům, těm je hej od Pražského výběru. Vrcholem bylo slovácké tango na motivy Pohody od Kabátů a také další taneční verze, tentokrát waltz na melodii Black or White od Michala Jacksona, kterou doprovodil bouřlivý ohlas publika.

Petr Kroutil a zpěvačky Hot Sisters v Poděbradech. Foto: Kristýna Čtvrtlíková

Vejdělek se v průběhu koncertu zmínil, že ideální je coverovat singly od interpretů, kteří už se nemůžou vzpírat. I proto byla trochu nešťastně do repertoáru zvolená protiválečná píseň 99 Luftbaloons stále žijící zpěvačky Neny, která v podání trojlístku sólistek Hot Sister zněla jako šlágr z počátku čtyřicátých let. Šlo však o jediný přešlap jinak znamenitého večera plného nápaditých děl.

Foto: Kristýna Čtvrtlíková

Názor informuji.cz: 80%

| Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout


Mohlo by se ti líbit...

Další hudební novinky

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!