Auta, ženy... a zase auta!

Auta, ženy... a zase auta!90%

Brno již podesáté hostí populární veletrh automobilů a všeho, co k nim patří, AUTOSALON. Období 4. - 9. 6. 2011 (kdy Autosalon probíhá) má jistě mnoho milovníků automobilů vyznačené v kalendáři. Akci je možné navštívit 4. - 8. 6. 2011 9.00 - 18.00 hod. a 9. 6. 2011 9.00 - 17.00 hod.

Nyní bych Vás rád pozval na „malou“ ochutnávku z jednotlivých pavilonů.

PAVILON P

Volkswagen

Volkswagen na veletrhu dokázal, že se mu doopravdy daří (a to nejen největší expozicí na veletrhu). V roce 2010 navzdory ekonomické krizi dokázal ještě více upevnit svou pozici na automobilovém trhu. Svědčí o tom také jeho výborné hospodářské výsledky za tento rok. Dokonce se pro něj stal rok 2010 nejúspěšnějším v celé jeho historii. Zasloužili se o to především modely Golf, Polo, Passat, Tiguan. U VW najdeme úzké propojení obchodních úspěchů a prosazování ekologicky šetrných postupů ve výrobě i mobilitě. Koncern VW podporuje mnoho sportovních a kulturních akcí - Volkswagen maraton Praha, Audi je partnerem Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech. Strategie 2018: koncern i značka VW se chtějí stát největším výrobcem automobilů na světě.

Mezi nejočekávanější vozy VW na BVV patří bezesporu 3. generace Volkswagen Beetle (premiéra v ČR). Nový Beetle nabízí zábavu, styl, originalitu, nekompromisní bezpečnost a šetrnost k životnímu prostředí. Předpokládaná cena vystaveného modelu (se sériovou výbavou pro ČR - ESP včetně ABS a brzdového asistentu, airbagy pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy s rozšířenou ochranou hlavy, rádio RCD 310 s 8 reproduktory, klimatizace, tempomat, elektricky ovládaná okna vpředu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, středová loketní opěrka vpředu, sloupek volantu výškově a podélně nastavitelný) bude činit s DPH 399.900 Kč.

Pod pojmem Tiguan (premiéra v ČR) se skrývá SUV pro celou rodinu. Kromě standartního vybavení obsahuje asistenční systémy – zejména systém sledování únavy řidiče, asistent sledování jízdy v jízdním pruhu. Najdeme u něj také výrazné snížení paliva oproti předchůdci.

Nová Jetta - atraktivní, vysoce kvalitní a prostorný (ukrývá zavazadlový prostor o objemu 510 l) sportovní sedan, se snaží o zaujetí většího počtu zákazníků než předchůdce a má co nabídnout – vyniká výbornými jízdními vlastnostmi a hospodárným provozem.

Neopomenutelný je „bestseller“ mezi manažerskými vozy - 7. generace VW Passat. Jeho oblíbenost dokazuje více než 15 milionů prodaných vozů Passat. Jako první ve své třídě nabízel systém rozpoznání únavy řidiče.

VW dokazuje, že mu na životním prostředí doopravdy záleží - Passat TSI EcoFuel jezdí na nejčistší fosilní palivo - zemní plyn. Kolik nás bude stát 1 km tohoto modelu? Neuvěřitelnou 1 korunu! Vozidla s pohonem na CNG (Compressed Natural Gas = stlačený zemní plyn) provozována podnikateli a firmami jsou dokonce osvobozena od silniční daně.

Nesmíme také opomenout modely VW, se kterými se můžeme také setkat na BVV - Passat CC, Passat Variant, Golf Plus, Golf R, Golf Variant, Amarok, nový Crafter (premiéra v ČR), California Beach, Multivan, Touareg, Eos.

Škoda

Škoda si připravila mnohá překvapení pro návštěvníky. Dokazoval to i (dle mého názoru) největší zájem právě o stánek a modely této značky v porovnání s ostatními. Novinky a strategii značky Škoda představili v pátek 3. 6. Jan Hurt - vedoucí prodeje pro region střední a východní Evropy a Asie, Petr Pečenka - vedoucí prodeje regionu České republiky a Peter Olah - designér značky Škoda. Značka Škoda se nachází ve fázi růstu, v roce 2011 plánuje prodat více vozů než v roce minulém. V prvních čtyřech měsících prodeje vzrostly o 22%, v měsíci květnu bylo prodáno více než 77 000 vozů - tempo růstu 20%. Škoda si stanovila cíl - v roce 2017 prodat více než 1,5 milionu vozů (což je 2x více než v roce 2010). Proto jsou nezbytné investice do lidí, produktů a trhu. Velkou roli v této strategii hrají růstové země - Čína, Indie, Rusko, které momentálně zaznamenávají největší dynamiku růstu na celém světě. Největším trhem pro znašku Škoda zůstává Čína. Automobilka nezapomíná na tradiční trhy, jenž tvoří základ úspěchu, protože pro expanzi na nové trhy Škoda potřebuje pevné a dobré zázemí v ČR i Evropě.

V Mladé Boleslavi byla před několika týdny (a to přesně v den 20. výročí spojení s koncernem Volkswagen) zahájena výstavba dalších výrobních kapacit - jedná se o investice větší než 2 miliardy Kč. Ve Vrchlabí se plánuje budování nového závodu pro výrobu technicky náročné automatické dvouspojkové převodovky pro celý koncern VW. Což dokazuje velkou důvěru celého koncernu v technologickou kompetenci Škody. V Mladé Boleslavi bude také brzy zahájena výroba převodovky MQ 100 - převodovka slouží pro všechny koncernové rodinné vozy, vznikne zde 270 pracovních míst. V letošním roce může ještě očekávat v rámci nové strategie nový malý vůz, strukturální i kapacitní posílení týmu zodpovědného za obchod v ČR a vznik nového samostatného útvaru pro prodej v ČR.

Škoda Superb Combi s designovým paketem Laurin & Klement (premiéra v ČR), exkluzivním metalickým odstínem hnědé Magnetic, chromovanou lištou mřížky chladiče, 18" kola Sirius, přední blatníky a nástupní lišty s nápisem Laurin & Klement. V interiéru Executive nalezneme kožené sedačky s koženými opěrkami, přístrojovou desku v koženém provedení, elektricky nastavitelná a vyhřívaná sedadla vozu s funkcí cirkulace vzduchu. Pod kapotou se může skrývat benzinový přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI/147 kW se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG nebo šestiválcový 3.6 FSI V6/191 kW (s pohonem 4×4) a šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. Milovníky nafty potěší čtyřválec 2.0 TDI CR DPF/125 kW v kombinaci se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou DSG. Superb nabízí skvělý poměr cena a užitná hodnota. Oblíbenost Superbu dokazuje fakt, že od r. 2008, kdy byl Superb nové generace uveden na trh, bylo prodáno více než 200 000 vozů a nárůst prodejů v minulém roce o 122%. Oblíbenost v ČR potvzuje prodaných témeř 4 500 vozů právě v naší zemi.

Novou designovou studii a výlet do budoucnosti tvarů vozů prezentuje Škoda VisionD, jehož představení se osobně ujal designér Peter Olah. Tato studie nám slibuje 2 nové modely ročně čerpající design právě z VisionD. Na první pohled je zřejmé přesunutí loga, které opticky podtrhuje chromová lišta a vytváří dojem „okřídleného šípu“. Na celém vozu vidíme jednoduchost, čistotu, ale i neprovokativní nadčasovost. Přední maska automobilu je horizontálně roztáhnutá a 4 reflektory vytvářejí sebevědomý pohled vozu a symbolizují čtyřlístek pro štěstí, který by ho měl přinášet řidiči. Z bočního pohledu vyniká horizontální linie v úrovni vozu. Zezadu nás upoutá preciznost provedení, ostře řezané hrany a koncová světla tvaru C. Celkový dojem automobilu oslavuje české umění a kubismus. Interiér - horizontální, jak je u vozů Škoda zvykem, a přísně symetrický obsahuje dotykové displeje nejen v přístrojové desce, ale i v předních sedadlech. Unikát představuje zakomponování broušených křišťálových prvků (český křišťál) v interiéru i exteriéru.

Dojmem malého, ale vytrvalého býka v Corridě působí vystavená Škoda Fabia Monte Carlo (česká premiéra). Kombinace černé a červené vytváří již z dálky sportovní design. Do černa je laděn spoiler, plastové lemy, sportovní podvozek a kola z lehké slitiny (16" nebo 17"). Černo-červenému interiéru dominuje kůže a sportovní kryty pedálů z nerezové oceli. Co skrývá tento malý býček pod kapotou? Benzinové motory 1.2 TSI/63 kW a 1.2 TSI/77 kW i naftové motory 1.6 TDI CR DPF/55 kW, 1.6 TDI CR DPF/66 kW, 1.6 TDI CR DPF/77 kW.

Nezapomeňme ale také na další vystavené modely - Fabia S2000, RoomsterYeti, Fabia, Octavia. Škoda stejně jako jiné automobilky myslí na životní prostředí, dokazují to katalogy vytištěné na 100% recyklovatelný papír z buničiny bělené bez použití chloru i ekologické logo.

Audi

Audi naplňuje slogan „Náskok díky technice“, probíhá také snižování hmotnosti vozidel, nejlepším příkladem toho je model A6 s hybridní karoserií s velkým podílem hliníku. Jedná se o nejúspěšnější manažerskou limuzínu vyšší střední třídy na světě.

Před několika dny Audi představila v Německu koncept transformace větru na elektrickou energii a její následnou přeměnu na syntetický methan. Projekt E-Gas představuje reálné (nikoli jen labaratorní) ekologické řešení pohonu vozů. Loni automobilka ještě více upevnila své postavení na českém trhu. Za první čtyři měsíce letošního roku vzrostly registrace Audi na českém trhu o 15% na celkový počet 1 192 vozů. K tomuto úspěchu přispěly nedávno uvedené novinky A7, A6, A1.

Model Audi Q3 (premiéra v ČR) byl dovezen do Brna jen několik minut před tiskovou konferencí. Na první pohled nás zaujme profil ve stylu kupé a výrazné světlomety. Sportovní vlastnosti zdůrazňuje šikmo skloněné zadní okno. Na český trh přijde Q3 v průběhu podzimu letošního roku, ale již od zahájení Autosalonu lze vůz u prodejců objednat.

Audi RS3 (premiéra v ČR) nabízí pětiválcový přeplňovaný motor o objemu 2,5 litru, výkon 250kW, zrychlení 0-100 za 4,6 sekund, maximální rychlost 250 km/h (sníženou elektronickým omezovačem).

Audi A8, jeden ze symbolů sloganu „Náskok díky technice“, přesahuje normální verzi o 130mm. Tento nárůst délky luxusné limuzíny byl využit v plném rozsahu ku prospěchu a komfortu cestujících na zadních sedadlech.

Neopomeňme také vystavené A1, A4, A5, A7, TT RS a Q5.

Seat

Seat vystavuje model Exeo ST (ST = SporTourer) s natáčecími bi-xenonovými světlomety, koncovými světly LED, zvolený v roce 2009 v Německu „Firemním autem roku 2009“.

Následuje Leon v bílém provedení, Altea v černém, bílá Alhambra a červená Ibiza ST.

Citroën

Začněme myslet ekologicky. Směřuje nás k tomu Citroën C-ZERO. Auto, se kterým můžeme zapomenout na čerpací stanice. Je totiž 100% elektrický. Pohání ho 49 kW elektrický motor napájený lithium-iontovou baterií (kapacita 16 kWh) umístěnou pod podlahou. Baterii nabijeme za 6 hodin pomocí kabelu, který připojíme k běžné domácí zásuvce. C-ZERO nabízí  přibližně dojezd 150 km. Tento ekologický drobeček nám na silnici i dálnici rozhodně neudělá, dosahuje totiž maximální rychlosti 130 km/h (0-100 za 15,9 sekund). Mnohé řidiče i řidičky potěší jednoduchost řízení vozu, spojkový pedál bychom v něm hledali marně. Samozřejmě zde nechybí ABS, ESP, EBA a bezpečnost nám také zajistí 6 airbagů. Systém Citroën eTouch umožní v případě nouze nebo nepříjemné události použít Nouzové volání Citroën a Asistenční volání Citroën. Cestovat zde mohou až 4 dospělé osoby. Silnici budou šimrat 15" kola. Za 739.900 Kč (bez DPH) může být náš.

V propagaci ochrany životního prostředí pokračuje Citroën Survolt s netradiční kombinací barev o délce 385 cm, šířce 187 cm, výšce 120 cm. Najdeme v něm srdce závodníka, 2 elektromotory umožní maximální rychlost 260 km/h (0-100 za 5 sekund). Dojezd je odhadován přibližně 200 km.

Prvním zástupcem řady DS - Citroënem DS3 se na veletrhu může pochlubit Citroën. Originalita, kterou nám slibuje výrobce, vidíme na každém kroku. Některé prvky dokonce poruší klasická pravidla designu. Dynamický vzhled umocňuje ještě více „žraločí ploutev“ v boční části karoserie a výrazné světlomety.

Citroën DS4 se poprvé představil na českém trhu, předtím poctil svou návštěvou Paříž i Ženevu. Pod kapotou čekají naftové 1.6 HDI, 2.0 HDI a benzinové 1.6 VTi a 1.6 THP. Vůz odpovídá řadě DS. Vyniká protáhlými liniemi, velkolepým doplněním vypouklých a vydutých linií, přední sportovní částí a zvýšenou zadní částí s nenápadnými zadními dveřmi.

Na veletrhu na nás také čeká C4 a C5.

Opel

Opel slaví 20 let působení na českém trhu. Na Autosalon přivezl model Insignia s inteligentními prvky jako Opel Eye - kamera sledující rychlostní značky a signalizující opuštění jízního pruhu, adaptivní přední světlomety automaticky volící jeden z devíti režimů svícení. Disponuje i adaptivním pohonem 4x4 a podvozkem FlexRide.

Odvážná Ampera (česká premiéra) - hybridní vůz na elektrický pohon (obsahuje ale i zážehový motor sloužící k pohonu palubního elektrického generátoru) dosahuje maximální rychlosti 161 km/h (0-100 asi 9 sekund). Nabízí dojezd až 500 km. Doporučená cena v Evropě se pohybuje okolo 42.900 EUR (včetně DPH). Musíme si ale počkat až na čtvrté čtvrtletí tohoto roku.

Výročí přijely oslavit i modely Astra Classic, Zafira Tourer, modernizovaný Opel Antara a Corsa s nízkými emisemi (94 g/km).

Peugeot

Láskou k přírodě na nás dýchne Peugeot iOn. Jedná se o víceúčelový městský vůz s elektromotorem, dojezdem až 150 km, dobou nabíjení 6 hodin (v síti 220V) a maximální rychlostí 130 km/h. Technologie Peugeot Connect Electric umožní zjistit na dálku přes počítač či smartphone stav baterie během dobíjení, po dobití obdržíme upozornění. Ale Opel jde ještě dál, během tohoto roku zavede aplikaci, díky které je možné zjistit umístění speciálních dobíječek.

Touhu závodit v nás probudí Peugeot 207 S2000. Právem získal mistrovský titul v letech 2007, 2008 a 2009. Posádku tohoto vozu v Mistrovství ČR v rally tvoří Pavel Valoušek a Zdeněk Hrůza.

Neméně sportovním duchem působí Peugeot RCZ, exkluzivní sportovní kupé. Kapota skrývá motory 1.6 HTP 16V 156 k, 1.6 HTP 16V 200 k a 2.0 HDI FAP 163 k. Luxusní výbavu doplňují i 18" hliníková kola. Cena byla stanovena 689.000 Kč.

Netradičním designem působí koncept EX1 - 100% elektrický s neuvěřitelnou hmotností 750 kg (bez pasažérů).

Peugeot 308 i 508 přicházejí s inovativní mikrohybridní technologií e-HDi a systémem STOP & START nejnovější generace.

MPV Peugeot 5008 spojuje výkon i hospodárný provoz, pojme až 7 cestujících (možná 3. řada sedadel). Tento rodinný vůz zajišťuje komfort všem členům rodiny. V automobilu nalezneme mnoho na první pohled skrytých schránek a úložných prostor. Milovníci hudby ocení systém Hi-fi JBL.

Hyundai

Hyundai se stal třetí nejprodávanější značkou na českém trhu. 1. 7. 2011 zahájí výrobu modelu ix35 v Nošovicích. Ix35 tedy bude následovat modely ix20, i30 a i30cw, které se již  v Česku vyrábějí. Na co se můžeme u stánku Hyundaie těšit? Hned na 3 české premiéry - model sedanu i40, sportovní kupé Veloster a sedan Elantra.

Hyundai i40 bude k dostání již v poslední čtvrtině tohoto roku. Jaké jsou míry nového vozu? Délka 4,74 metru, šířka 1,82 metru, výška 1470 metru a rozvor 2,77 metru. Motory jsou k dispozici: vznětové 1.7 115 k, 1.7 136 k a zážehové 1.6 135 k, 2.0 177 k.

Veloster dlouhý 4,22 metru začal Hyundai prodávat v Evropě s pravostranným provozem v květnu tohoto roku. V roce 2010 chce dokonce prodat 20 000 Velosterů na evropském trhu.

Elentra, jejíž prodej začne ve třetím čtvrtletí tohoto roku, nás okouzlí ještě více sportovnějším vzhledem než její předchůdce (či předchůdkyně?). Charakterizují ji snížená střecha, svalnaté podběhy kol a ostře řezané charakterové linie.

Na veletrhu se setkáme i s modely Genesis Coupe, Genesis, Equus, ix55, i30.

Kia

Kia nás přivítá modely nové Rio, nové Picanto, Soul a nová Optima.

PAVILON V

Tento pavilon kromě níže uvedených značek se věnuje i autodílům a servisní technice.

Alfa Romeo

Alfa Romeo představuje modely 8C, 159 Sportwagon, Giulietta a MTO.

Jaguar

Jaguar vystavuje novinky XK, XF a XJ.

Jeep

Jeep nás potěší například modelem Compass, modernizované kompaktní SUV.

Fiat

Fiat nám přichystal modely Panda, 500, Punto Evo, Linea, Qubo, Scudo a Doblo.

Ford

Ford přichází s limitovanou edicí Ford RS500 (vyrobeno pouze 500 ks), dále následují Focus, Ka, Mondeo, Galaxy, Transit, Transit VAN, Transit Kombi VAN, Grand C-Max, S-Max a historický Ford A.

Lancia

Lancia prezentuje vozy Lancia Delta a Ypsilon.

Lotus

Lotus předvádí modely Evora, Exige a Eleven 2.

Suzuki

Suzuki nabízí vozy Kizashi, SX4, Grand Vitara, nový Swift, Alto a Splash.

PAVILON A2

A2 nabízí přehlídku veteránů a starších vozů i motocyklů. Nemusíme se bát, že budeme jako v muzeu. Některé „exponáty“ je možné zakoupit. Nalezneme zde Ferrari Dino 246, Ferrari Dino 308, Jaguar -E - Cabrio, Austin Healey 106/6 BN 6, MGA 1600, Triumph Spitfire, Jawa 250, vládní Mercedes 600, Mercedes 500 K, Mercedes 300 D, Mercedes 220 SE, Mercedes 190 SL, Mercedes 250 SE, Mercedes 500 SL, Mercedes 230 SL, Mercedes 220 SE Coupe, Mercedes 350 SLC Coupe, Mercedes 560 SL, Mercedes 124 Cabrio (1993), Škoda 130 RS. Alfa Romeo Veloce, MGA Roadster, MG TD, Mercedes 190 SL, Mercedes 3000 SL, Daimler AG. Stuttgart SL3 6.3 AMG (2011) za necelé 4 miliony Kč - bez DPH, Bugatti Molsheim B35, Nostalgic Edition 35T NE, Alfa Romeo 6C 2500 SPORT, nejstarší stroj Laurin & Klement F (1907), BMW 327 Cabrio, BMW 502 Baroko 2600, Mercedes 107 SL (1987) za 330.000 Kč, vozy VB, Jaguar XJ 12 (1981) za 90.000 Kč, Mercedes 320 SL, Mercedes 280 SE, Mercedes 230 CE, Mercedes 320 CE, Mercedes 450 SL, Porsche 911 (1972) za 650.000 Kč, Rolls Royce Silver Cloud II, Zbrojovka Brno Z4 z let 1927, 1929 (oceněn jako „nejlépe dochované vozidlo v původním stavu“), Zbrojovka Brno Z5 „Express“, Zbrojovka Brno Z6 „Hurvínek“, Zbrojovka Z6 „Hurvínek“, Citroen DS20 i s figurínou Fantomase, Cadillac 6200 (1961), za který by se nestyděl ani Elvis Presley a Ferrari Mondial.

Jak je vidět, v A2 převládají Mercedesy.

PAVILON F

Pavilon F se zaměřuje především na služby motoristům. Najdeme zde expozici Policie ČR s vybavenou Škoda Yeti, vozy VB a několik vytuningovaných kousků s neuvěřitelnými repro soustavami.

PAVILON G1

Tento pavilon je ve stylu závodů a rally. Nalezneme zde závodní speciály jako Moskvič 412, AZLK 2140 SL, Škoda Octavia (1960), Tatra 603 B6, Porsche 997 GT3 RS, BMW M3 E36 GTR, Alfa Romeo 147 a Tatra 815 270 R55. Pro zábavu návštěvníků je zde připraven i závodní simulátor.

Na závěr nezbývá než konstatovat, že Autosalon své 10. výročí v Brně patřičně oslavil (a nadále slaví). Pořadatelé se snažili o co největší pohodlí návštěvníků, jejich zábavu a atraktivitu vystavených strojů.

Fotografie: Tomáš Trkan

Zdroje: osobní návštěva Autosalonu, propagační materiály a informace na stáncích vystavovatelů

Názor informuji.cz: 90%

| Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout


Fotografie k článku

Mohlo by se ti líbit...

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!