Škola po setmění. Noc vzdělávání lákala v Olomouci na zero waste i inkluzivní divadlo

Škola po setmění. Noc vzdělávání lákala v Olomouci na zero waste i inkluzivní divadlo 

Třetí ročník Noci vzdělávání přilákal do prostor zdejší Pedagogické fakulty spoustu zájemců o netradiční přednášky nejen o tuzemském školství. Tato netradiční akce se ve středu 27. 3. odehrála po celé republice. Celý koncept pochází z organizace Otevřeno, která se dlouhodobě zabývá rozvojem a inovacemi v tomto směru. Sdružuje pod svým jménem nejen studenty pedagogických fakult, ale také učitele a další dobrovolníky, kteří si u nás přejí zlepšit systém vzdělávání.

V pět hodin odpoledne to na Pedagogické fakultě nezvykle žije. Jako první se divákům představuje Michal Filák, který se už od počátku podílí na provozu slavičínské pobočky nízkoprahového zařízení Kampak?. Diváky v malé třídě si díky svému otevřenému přístupu získá hned od počátku a další hodinu a půl mu všichni visí na rtech.

Po konkrétních dotazech z publika se přesouváme na něco k zakousnutí a následně na přednášku o tom, jak omezit odpad, ale neomezovat sebe. O této problematice promlouvá Jana Pechová, a jelikož se aktuálně jedná o velmi probírané téma, místnost je plná až do posledního místa, pár lidí dokonce obsadí i parapety. Přednášející začíná svou cestou k zero waste, v další části dává tipy převážně právě studentům, kteří tvoří největší část obecenstva.

Mezi tím už se chystá v největší aule na své vystoupení Tomáš Čakloš, pedagog a celorepublikový předseda organizace Otevřeno. I o jeho názor na aktuální vývoj v českém školství projevuje veřejnost velký zájem, což lze odpozorovat i z debaty, kterou mezi sebou vedou. Téměř ve stejné chvíli se už jinde hovoří o modelu kvalitní školy. Toto téma do Olomouce přiváží jeden z nejpovolanějších, Michal Hlaváček z České školní inspekce. Budoucím, ale i současným učitelům osvětlil, podle jakých kritérií školy hodnotí, a promluvil také o metodické podpoře škol.

V aule střídá Tomáše Čakloše člen předsednictva spolku Svoboda učení Urza. Upřesňuje posluchačům metodu unschoolingu a svobodného vzdělávání i toho, s jakými problémy se potýkají lidé, kteří se rozhodnou své děti učit doma. Svými přístupy vyvolává Urza v publiku spoustu dotazů, a tak se tato hodina a půl odehrává především ve formě dialogu, souhlasného i nesouhlasného. Program uzavírá Dominik Lipovský ze zlínského inkluzivního divadla Tyátr Modrodiv. Přibližuje nejen všeobecné fungování divadel tohoto typu, ale také odkazuje na konkrétní scény u nás i v zahraničí. V závěru pak se svou spoluherečkou předvádí plasticko-kognitivní pohyb - metodu ruské psycholožky Natálie T. Popové, se kterou jako jediní v ČR oficiálně pracují.

"Jsem rád, že na Noc vzdělávání chodí každým rokem nejen více návštěvníků z řad veřejnosti, ale že si k nám najdou cestu už kromě studentů různých fakult i učitelé, ředitelé a rodiče. Myslím, že je velmi důležité, aby se všechny tyto skupiny potkávaly a vzájemně diskutovaly, sdílely své zkušenosti, inspirovaly se. I nadále bychom proto rádi tvořili prostor pro společnou diskusi. Za tímto ročníkem stojí spousta lidí po celé republice, kteří věnovali organizaci svůj volný čas, takže budeme rádi za podporuju buďto na darujme.cz, nebo na našich stránkách," komentuje s nadšením letošní ročník předseda olomoucké pobočky Otevřeno Vojtěch Kuldan. 

| Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout


Mohlo by se ti líbit...

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!