Hell Fest není ničím výjimečná hra na kočku a myš. Neboli na život a na smrt

Hell Fest není ničím výjimečná hra na kočku a myš. Neboli na život a na smrt60%

Takovou zvrácenou Matějskou si nepřejete zažít, natož vidět. Z Hell Fest se vyklubal typický slasher, který nenadchne, ani neurazí.

Skoro neznámý režisér Gregory Plotkin měl za sebou před natočením Hell Fest kromě obsáhlejší střihačské zkušenosti pouze jednu režijní, která ale není zrovna chvályhodná. V roce 2015 zasadil poslední hřebík do rakve série Pananormal Activity, když zfilmoval šestý díl s podtitulem Ghost Dimension. Ten byl sice vizuálně zajímavý, strach však vzbudil minimální. Obdobnou chybu udělal i u svého nejnovějšího snímku.

Do Hell Fest, lunaparku zaměřeného výhradně na hrůzu nahánějící atrakce, míří parta amerických teenagerů znuděných životem na předměstí, a to navzdory tomu, že vědí o vraždě mladé dívky, která se na této akci před pár lety odehrála. (Nejspíš je mrzí, že jim nechybí žádná končetina.) Za ideální místo pro své sadistické řádění si park zvolí bezejmenný psychopatický vrah, který snadno proklouzne přes kovové detektory – smrtící zbraně si totiž obstará až za nimi.

Do poloviny diváci sledují spíše hororovou komedii plnou hlášek a sexuálních narážek. Jeden ze tří ústředních párů, Natalie (Amy Forsyth) a Roby Attal (Gavin), se totiž do Hell Fest šel spíše sblížit, než že by vyhledával napětí. Po slabší a vcelku předvídatelné části nastupuje o stupeň lepší druhá půlka, v níž to konečně začíná trochu vřít.

Nápad se skrytým vrahem uprostřed lunaparku sám o sobě špatný není. Vrah je díky své masce, kterou zde nosí tucet zaměstnanců, ve výhodném postavením vůči protagonistům – mezi atrakcemi splývá jako chameleon. Autoři si velmi vyhráli s architekturou filmu, skvělá je i kamera nabízející rozmanitou perspektivu a v neposlední řadě střih, na němž je poznat, že se jím režisér zabývá už dlouho.

Přesto jde jen o další variaci slasheru, který by dobře fungoval třeba jako počítačová hra, na celovečerní film však moc nápaditý není. Nepomůže mu ani představitel vraždícího maniaka, u kterého o nějakém hereckém výkonu nelze mluvit, když za celý film neřekne jedinou větu a nakonec ani divákům neukáže svou tvář. Výsledný dojem z filmu lehce zvedá překvapivý konec, nečekejte však nic víc než klasickou hru na kočku a myš.

Foto archiv Lionsgate

Kdy a kde dávají film: Hell Fest: Park hrůzy