Malá čarodějnice vykouzlí úsměv na dětských tvářích i po letech

Malá čarodějnice vykouzlí úsměv na dětských tvářích i po letech70%

Ačkoli je Malá čarodějnice německá pohádka, Češi ji berou za vlastní díky večerníčku Zdeňka Smetany s hlasem Jiřiny Bohdalové. Naši západní sousedi ale po třiceti čtyřech letech přikouzlili k tuzemské kreslené verzi svoji hranou se stejně sympatickou dobrou čarodějkou i poutavým příběhem.

Kromě dvou jmenovaných osob existuje i další důvod, proč Malou čarodějku a jejího havrana Abraxase řadíme mezi nejoblíbenější české večerníčky, jakou jsou Čtvrtkovy Pohádky z mechu a kapradí nebo Kinclova Rákosníčka. Autor naší Die kleine Hexe Otfried Preussler se totiž narodil u nás v Liberci, i přesto všechno ale pohádka patří za naše západní hranice.

A to i přes to, že na německá filmová plátna se Malá čarodějice dostala až nyní. Její příběh se nicméně za ta léta nezměnil. Naše kouzelnice se chce podívat na sabat. Je jí ale pouhých sto dvacet sedm let, takže jí staré čarodějnice nepozvou. Malá čarodějka se proto na slet vetře. Když jí ježibaby odhalí, dají jí za trest za úkol, aby se do roka a do dne naučila celou knihu kouzel, jinak už jejich slet nikdy nebude moct podívat. Podaří se jí ale stát se dobrou čarodějkou za tak krátkou dobou?

Stejný příběh, jiná čarodějka

Kdo zná původní kreslený příběh, odpoví si jednoduše, ostatní se určitě dovtípí. Co je ale důlěžitější, kromě stejné pointy přináší nová Malá čarodějnice i stejné pohádkové kouzlo, vlídnost i zábavnost, i když tentorát bez skřehotavého hlasu Jiřiny Bohdalové. Jediný problém je, že hrané Malé čarodějnici je v reálném světě třicet čtyři let. Vzhledem k naší kreslené verzi působí dospělá herečka v hlavní roli trochu zvláštně, ale kdo vlastně ví, jak vypadá Malá čarodějnice, které je skoro sto třicet let? Díky sympatickému výkonu Karoline Herfurth si navíc divák rychle zvykne.

Vedle ní se ale nenechají zahanbit ani ostatní odporně vyhlížející ježibaby v čele s tetičkou Bimbulou, kterou skvěle vystřihla Suzanne von Borsody. Každé dítě v sále se před ní a jejím hereckým výkonem musí nutně schovávat pod polstrované sedačky. Zároveň je tu ale Malá čarodějnice alias Karoline Herfurth, díky které věří, že dobro vítězí nad zlem a že každý může udělat chybu, když ji zvládne napravit. Přesně jak by to v pohádkách mělo být.

Malá čarodějnice jednoduše i po letech těží z výborné předlohy, kterou ale obhatila o dobré herecké výkony. Jen ve scénáři by snad ještě potřebovala další rok a den na doučení, i přes to by ale před českým publikem měla bez problémů obstát, stejně jako prošla před kouzelnickou radou. Doufejme jen, že se v českém publiku nenajde nějaká Bimbula, která by snad chtěla její kouzelný výkon pohanit.

Kdy a kde dávají film: Malá čarodějnice