Kryštůfek Robin působí trochu schizofrenně. Svým filozofickým příběhem okouzlí dospělé, naivním závěrem zase děti

Kryštůfek Robin působí trochu schizofrenně. Svým filozofickým příběhem okouzlí dospělé, naivním závěrem zase děti70%

Nový Medvídek Pú se snaží zalíbit malým i velkým. Dospělé donutí vrátit se do dětských let a zamyslet se nad dnešním světem, dětem se zase zavděčí roztomilé postavy a jednoduchý závěr. Ve výsledku mu ale pro každého z nich něco chybí. Návrat k disneyovkám prostě tomuhle skoro stoletému medvědovi nesluší.

Medvídek Pú, Kryštůfek Robin a zbytek přátel ze Stokorcového lesa spatřili světlo světa přesně před devadesáti třemi lety. Roztomilý medvídek s malým mozečkem, uhopsaný tygr nebo věčně smutný Íjáček se od té doby dostali do povědomí snad každého dítěte. Vysvětlili nám, že nicnedělání je občas to nejlepší, co můžeme dělat, nebo že práce je někdy stejně důležitá jako pořádná porce medu nebo červený balónek. Akorát že většina z nás Púovy rady už dávno zapomněla, a tak je načase abychom si je společně s Kryštůfkem Robinem připomněli.

V nové verzi téhle tolika léty osvěčené pohádky je totiž Kryštůfek už dospělý. Má manželku, malou dceru a stresující práci. Ničím nevyniká nad ostatní Londýňany a bohužel taky téměř zapomněl na své zvířecí přátele. Medvídek Pú si ale uspěchaného a nevrlého Kryštůfka najde, musí totiž společně najít jejich pohádkové kamarády.

Příběh pro dospělé

Režiséru Marcu Forsterovi se podařilo z dětské pohádky vytvořit příběh pro dospělé. Ačkoli se v něm objevují mluvící plyšáci a kouzelný Stokorcový les, spíše než pohádka je totiž Kryštůfek Robin příběhem s až filozofickou zápletkou. Každou scénou nám víc a víc připomíná, jak důležité je se v každodenním shonu zastavit a nic dělat, nebo že by každý z nás měl oceňovat běžné předměty, jako jsou balónky, strom, paní se psem nebo dům. Pro dnešní úspěchaný svět je to jednoduché poselství, které ale sedne jak džbánek s medem na Púovu hlavu.

Kvůli tomu ale hrozí, že se dětské publikum začne velmi rychle nudit. Nadčasové poselství totiž v jemných náznacích nevidí a ani vidět nemůže. Lyrický příběh s jednoduchou zápletkou, kde akce dostane své místo až skoro na konci, jejich pozornost taky dlouho neudrží. A obdivovat neuvěřitelné roztomilé postavičky hrdinů ze Stokorocového lesa nejde do nekonečna. Na druhou stranu závěr je pro ně jako dělaný. Rychlé tempo, vtipné hlášky, dojemný konec i hrdinství Kryštůfka Robina je prostě musí nadchnout.

Kryštůfek Robin má schizofrenii

To ale neplatí pro dospělé, těm může čistě dětský závěr připadat až kýčovitý. Kryštůfek Robin tedy nakonec působí trochu schizofrenně. Jakoby se Marc Forster nemohl rozhodnout, jestli jeho diváky budou děti nebo jejich rodiče. Takhle ale každé z diváckých skupin ve snímku něco chybí. Velká škoda, jinak se totiž filmu nedá nic vytknout. Na obsazení v čele s Ewanem McGregorem by si totiž nemohl stěžovat ani Ijáček, a stejně tak na dabing jednotlivých animovaných postaviček.

Nový Kryštůfek Robin rozhodně neudělal svým starším bratrům a sestrám ostudu. Byl stejně tak roztomilý jako oni, dokázal divákům vykouzlit úsměv na tváři i dojmout k slzám. Oproti nim dokonce přidal filozofickou linku, nad kterou by se každý měl v současnosti zamyslet, ale měl u ní zůstat. Návrat ke klasické disneyovské pohádce totiž Púovi nesluší. On už by po těch letech, kdy vychovával děti, zasloužil víc. Zasloužil dospět.

Kdy a kde dávají film: Kryštůfek Robin