Slender Man se stejně jako přízrak ztrácí v mlze amatérismu a neoriginality

Slender Man se stejně jako přízrak ztrácí v mlze amatérismu a neoriginality20%

Kdo neumí, točí horor? To se bohužel dá říci o filmu Slender Man, který svému žánru dělá pouze a jen ostudu.

Jako by se filmaři bez talentu domnívali, že když se vám v kariéře nedaří, měli byste zkusit natočit horor. Že tam napáchají ještě více škody než v méně náročnějších akčních nebo romantických filmech, jim zřejmě uniká.

Režisér filmu Slender Man  Sylvain White se k tomuto žánru dostal oklikou; má za sebou sice už sequel Tajemství loňského léta 3, který však u publika propadl. Oproti němu scenárista David Birke už jisté zkušenosti ze svých předchozích pěti hororů nabrat mohl. Film se opírá o slavnou internetovou legendu o záhadné postavě bez obličeje oděné do černého obleku. Údajně unáší děti a své oběti buď zabíjí, mučí, nebo je dovede k šílenství.

Snímek nás přenese do malého amerického města se znuděnými středoškoláky. V televizi zřejmě nic nedávají, a tak si čtyři dívky z dlouhé chvíle vyhledají videonávod, jak Slender Mana vyvolat. Že to neměly dělat, je nad slunce jasné – už od roku 2002, kdy svět zachvátil japonský fenomén The Ring. Hned za týden zmizí během školní exkurze jedna ze čtveřice. Není však sama, kdo po přehrání videa ponese následky. „Infikovaní“ jsou všichni.

Apel na opatrnost i protidrogová prevence

Pokud byl záměrem tvůrců apel na obezřetnost při používání internetu, podařilo se jim to znamenitě. Hlavní hrdinky se ve filmu chovají naprosto iracionálně – sice jsou výborně informované o ruských hackerech, zato zvedají videohovor od anonyma (viz Unfriended), důvěrně si chatují s neznámým člověkem a dokonce se řídí jeho radami. I děti na základní škole vědí, že takhle riskovat se nemá. Slender Man může také skvěle posloužit jako protidrogová prevence. Značnou část stopáže totiž zabírají představy dívek, které jim vnukl nejspíše onen přízrak a jež působí jako ten nejdrsnější bad trip.

Film nenabízí nic víc než obraz hloupé americké mládeže, která rychleji koná, než myslí. Shánět si seriózní informace se vydají dávno poté, co jejich osud zpečetila mýtická bytost. Sám podivný chobotnicový muž v kvádru navíc není ani trochu děsivý – vyznívá spíše jako mazaný pedofil, kterému hrdinky poslušně sedají na lep, když na ně aplikuje laciné triky jako třeba falešný hlas nezvěstné.

Autoři možná vsadili na atraktivní tváře mladých hereček, především ústřední Julie Goldani Telles (známé ze seriálu Aféra). Ty sice hrají obstojně, tvůrci jim však do pusy vložili věty, které chvílemi vyvolávají až smích. Slender Man aspiruje na nejhorší hororový zážitek roku. Pokud jste viděli loňské Skryté zlo, očekávejte něco velmi podobného, ne-li horšího. Jediným pozitivem je slušný střih, zvuk a také povedený plakát, který je bohužel klamavou reklamou.

Foto archiv Sony Pictures

Názor informuji.cz: 20%

Kdy a kde dávají film: Slender Man