Death From Above – Rocková smršť bez kytar

Death From Above – Rocková smršť bez kytar50%

V úterý 21. srpna se Lucerna Music Bar chvěl pod hlubokými tóny svižných skladeb hardrockové senzace Death From Above. Na jejich propracovanou a energickou show však klub nebyl náležitě připravený.

Death From Above je jedna z těch kapel, která se pokouší posouvat rockový žánr někam dál; zkouší, co vlastně unese. Minimalistické nástrojové složení může odkazovat ke kapelám jako The Black Keys nebo The White Stripes, jejichž hutný garážový rock s bluesovými kořeny byl původně postaven jen na zvuku kytary a bících. Death From Above dali přednost baskytaře před kytarou a spíše než bluesová krev jim v žilách obíhá ta punková. 

Sebastien Grainger (zpěv, bicí) a Jesse F. Keeler (baskytara, klávesy) fungují jako Death From Above od roku 2001, avšak s pětiletou přestávkou. Pro novináře si rádi vymýšejí příběhy o tom, jak se potkali: jednou to bylo v gay baru, jindy zase ve vězení, nebo dokonce na pirátské lodi. První album You’re a Woman, I’m a Machine vydalo kanadské duo roku 2004. O dva roky později se kvůli tvůrčím neshodám Death From Above rozpadli, aby se roku 2011 opět dali dohromady a uplatnili nastřádanou energii na druhé dlouhohrající nahrávce The Physical World (2014). Ta si však nezískala tak pozitivní ohlasy jako debut a až třetí deska Outrage! Is Now (2017) byla tou, na kterou fanoušci od obnovení formace čekali. 

Smrt ze zvuku

Během postupného zaplňování Lucerny dostala prostor česká kapela Baro Chandel a předvařili publikum jaksepatří. Death From Above stáli na pódiu už před zaplněným klubem a hardrocková šmršť – i když bez kytar – mohla začít. A šlo to i bez nich - hřmotný řev silně zkreslené baskytary á la Lemmy Kilmister si plně vystačil s bubeníkovou hrou a jeho specifickým vokálem, který byl sice intonačně občas mimo, což však u této hudby vůbec nevadí; řádný rock n’ roll na vyumělkovanost nehledí. Duo sypalo z rukávu jednu rychlou skladbu za druhou, a když už se zdálo, že toho začíná být moc, dal Keeler několikrát rozhicovanému kotli vydechnout od svého dunivého nástroje a vyměnil baskytaru za klávesy, se kterými hudba zavítala do elektronických vod a z čistokrevného hardrocku byla najednou solidní taneční hudba

Vystoupení sekundovaly nápadité dynamické vizualizace promítané na plátno, které byly poskládány z krátkých sekvencí populárních filmů. Death From Above (česky “smrt zeshora”) však také po celý koncert provázela smůla, kterou bych označil jako "smrt ze zvuku". Po většinu času dominoval sálu zvuk bicích, ve kterém se téměř ztrácely hluboké tóny baskytary i Graingerova slova. Ač se může zdát, že nazvučit dva nástroje a jeden zpěv nemůže být žádný problém, Lucerna Music Bar se s touto úlohou nepopral obstojně, což bohužel výrazně ubralo na zážitku z koncertu. 

Foto: archiv kapely

Názor informuji.cz: 50%

| Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout


Mohlo by se ti líbit...

Lucerna Music Bar nabízí i další akce

Umělci:

Místo konání: Lucerna Music Bar

Další hudební novinky

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!