Talent není všechno. Miss Hanoi by ve filmové soutěži krásy skončila v semifinále

Talent není všechno. Miss Hanoi by ve filmové soutěži krásy skončila v semifinále50%

Stejně jako před čtyřmi lety ve snímku Reluca se Zdeněk Viktora i nyní v Miss Hanoi zaměřuje na policejní prostředí a kriminální zápletku. Navíc znovu obsadil Davida Novotného, což jsou také jediné tři věci, které tentokrát fungují.

Před několika lety zabili ve Varnsdorfu mladou vietnamskou dívku. Říkalo se jí Miss Hanoi, protože se účastnila všech soutěží krásy. Den, kdy jednu takovou soutěž vyhrála, se jí ale stal osudným. Její případ už je uzavřený, ale na místě, kde ji našli, se objeví další tělo. Tentokrát je obětí mladý výrostek, který stojí za vraždou Miss Hanoi. Na místo přijíždí vyšetřovatel Kříž a společně se svu mladu kolegyní zjišťují, že to možná je celé trochu jinak.

Filmová Miss 2018 z ní nebude

Kdyby český svět filmu byl soutěž krásy a Miss Hanoi by se jí účastnila, zřejmě by se nedostala dál než do semifinále. Porotci by sice jistě ocenili to, že svůj děj položila do vietnamské komunity, v dalších kolech by se ale ukázalo, že z téhle výhody nedokázala příliš vytěžit a jen podpořila předsudky, které o ní kolují. Vykresluje totiž Vietnamce jako stánkaře, kteří jsou navíc často zapletení v drogách.

Stejně tak by v prvních kolech, kdy ještě mezi soutěžící patří třeba i Teambuilding nebo Pepa, okouzlovala kriminální zápletkou. Ta dokáže diváka upoutat zejména na začátku, kdy ještě o obou vraždách nic neví, a na konci, kdy přijde nečekaný zvrat. V semifinále by se ale opět ukázalo, že uprostřed jejího vystoupení vlastně nic moc zajímavého není a že její výkon předčí kdejaký český kriminální seriál.

David Novotný, herec a zachránce Miss Hanoi

Šťastnou ruku měl ale režisér tohoto vystoupení Zdeněk Viktora ve výběru hlavního protagonisty, policisty Kříže, kterého ztvárnil David Novotný. Režisér se nechal slyšet, že roli napsal přímo pro něj, a je to vidět. Novotný zvládl věčně nevrlého, sprostého, mírně xenofobního, ale na druhou stranu zkušeného vyšetřovatele na výbornou. Na druhou stranu Ha Thanh Špetlíková svoje herectví nikam neposunula a stále působí jako sestřička z Ordinace v růžové zahradě, zvlášť vedle ostříleného Novotného.

Talent Miss Hanoi měla

Ačkoli Filmová Miss 2018 neexistuje, přece jen tu takovou jednu filmovou soutěž krásy vlastně máme. Čeští lvi, kde se hodnotí střih, kamera, režie i herecké výkony, přece hodnotí krásu každého ze snímků. Mezi takovými letošními krasavicemi, jako je Tátova volha, Dukla 61 nebo Chvilky, se ale bohužel Miss Hanoi asi opravdu do finále nedostane. Je to škoda, talent ta Viktorova holka měla, bohužel ho ale nedokázala zúročit, a tak nejspíš skončí stejně jako každá dívka, která se v Miss dostala do semifinále. Brzy se na ní zapomene.

Názor informuji.cz: 50%

Kdy a kde dávají film: Miss Hanoi

Část filmu se natáčela i v Sapě.Ha Thanh Špetlíková nepodala přesvědčivý výkon.David Novotný narozdíl od své kolegyně dokázal upoutat divákovu pozornost.