Nepouštěj se mé ruky: příběh záhadného zmizení mladé ženy

Nepouštěj se mé ruky: příběh záhadného zmizení mladé ženy60%

Francouzský spisovatel Michel Bussi se zapsal do paměti čtenářů především díky své knize Vážka, která sklidila velký úspěch po celém světě. Bussi zde předvedl, že dokáže naprosto brilantně vystavět příběh tak, aby čtenáře udržoval v napětí až do samotného konce. Nyní u nás vychází jeho další thriller, tentokrát s názvem Nepouštěj se mé ruky.

Nová kniha Michela Bussiho popisuje ostrov Réunion a mladý pár s šestiletou dcerou, který zde prožívá svoji poklidnou dovolenou. Vše se ale změní ve chvíli, kdy Liane záhadně zmizí z hotelového pokoje, kde po ní zbyde pouze nepořádek a několik krvavých skvrn. Její manžel Martial nejprve ochotně spolupracuje s policií, pak se ale i s malou šestiletou Sofou vydává na útěk. Náhle se tak stává hlavním podezřelým v případu zmizení Liane. Místní policie je odhodlaná udělat cokoliv pro to, aby domnělého vraha a únosce dopadla. Jak je však u tohoto francouzského spisovatele dobrým zvykem, nic není tak, jak to na první pohled vypadá.

Příběh je vyprávěn z pohledu více postav, mimo jiné i z pohledu policistů, díky čemuž může čtenář nahlížet na zmizení mladé Liany z různých stran. Jedním z vypravěčů je i šestiletá Sofa, dcera mladého páru. Pasáže věnované jejím promluvám působí mnohdy nepřirozeně, což je zapříčiněno především jazykem, který používá. Josepha užívá slovní obraty, které by se hodily pro inteligentního dospělého člověka, nikoliv však pro šestiletou holčičku. Kvůli tomu působí části věnované jejím úvahám méně uvěřitelně. Ostatní postavy jsou však vykresleny velice dobře.

Michel Bussi zde stejně jako ve svých předešlých knihách přidává do příběhu něco navíc. Tentokrát popisuje ostrov Réunion a místní poměry. Konec příběhu je pro čtenáře lehce předvídatelný, což je u tohoto autora něco naprosto nového. Nepouštěj se mé ruky je odpočinkový thriller, kvality Bussiho prvotiny však nedosahuje. Kniha je čtivá, avšak chybí ono napětí, které Bussi dokázal vybudovat ve svých předešlých knihách.