Teambuilding diváka naučil, že v české komedii může být vždycky i hůř

Teambuilding diváka naučil, že v české komedii může být vždycky i hůř10%

Teambuilding je podle nového snímku Jána Nováka naprostá ztráta času i peněz, u které se akorát naštvete, ale jinak k ničemu nevede. A úplně stejnými slovy by se dala charakterizovat i jeho poslední „komedie.“ Nejen že není vtipná, ale divák při ní odpočítává každou vteřinu do konce a při odchodu z kina má chuť u pokladny žádat o vrácení vstupného.

O kvalitě snímku ostatně vypovídá i jeho trailer. Místo aby diváka lákal, spíš ho varuje, aby na film rozhodně nechodil. Video složené z několika za sebe naskládaných dlouhých záběrů by totiž hravě zvádl vytvořit každý průměrný uživatel Windows Movie Makeru. Jistě by do něj taky zvládl vsadit i několik poznámek typu: "...dva dny bez dozoru rodin..." nebo "...dva dny za sportovce...", které nám zřejmě mají navodit atmosféru Sněženek a machrů. O to samé se snaží i jedna z prvních scén filmu - cesta autobusem, na které se musí zastavit kvůli zvracení. Snaha je ale marná. Zatímco u Karla Smyczeka všichni nostalgicky vzpomínají na středoškolská léta, u Teambuildingu se ptají, kdy naposled viděli něco tak trapného.

Trapnost nade vše

Přitom prvotní záměr žádnou katastrofu nepředpovídal. Stačilo jen natočit alespoň trochu zábavný snímek o dnes tak oblíbeném teambuildingu. (Ano, dnes už diváci od českých komedií opravdu nic jiného chtít nemůžou. Stačila by jim jen špetka humoru.) Místo toho, aby se ale Teambuilding zařadil alespoň na úroveň prvního Kameňáku, na což by stačilo zrecyklovat pár ohraných vtipů, otočil se směrem k naprosté trapnosti. Ostatně stejně jako v Kameňáku 4, který také patří do Novákovy filmografie. Hromadné zvracení, plejáda sprostých slov, průjmy. Nic ze škatulky toho nejpokleslejšího humoru nesmělo chybět.

Čím víc se hroutí sportovně-společenský víkend našich filmových hrdinů, tím šílenější je i filmový scénář, který je opět mistrovským dílem Jána Nováka. Nezapře v sobě totiž kromě výše zmíněného ani nelogičnost, nudné dialogy a naprostou nesmyslnost některých scén. Proč se například část ztracené skupiny bankovních úředníků vydá hledat člověk v kroji čenichající jako pes, je dosud velkou záhadou.

Postavy bez tajemství

Ani postavami a hereckým obsazením se Ján Novák nepokusil Teambuilding zachránit před absolutním propadem. Kromě Alice Bendové a Dany Morávkové, které už pod jeho vedením hrály právě v Kameňáku 4, vybral i několik typicky komediálních českých herců, jako je například Martin Dejdar, se kterým spolupracoval na Comebacku. Ti bohužel dostali tak plytké role, že je vlastně vůbec nemělo cenu hrát. Charaktery jsou v Teambuildingu totiž naprosto černobílé, o nějaké psychologii postav nemůže být řeč. Když sekretářka, tak musí spát se šéfem. Když podřízení, tak musí nenávidět šéfa. A tak by se dalo pokračovat dál.

Vypadá to, že v Teambuildingu nemůže divák najít nic pozitivního, to je ale omyl. Celá taškařice je totiž natáčená v krásné české přírodě, kde může hledat útěchu ve chvílích, při kterých už si říká, že ten film snad nikdy neskončí. Ján Novák přitom před více jak měsícem dokázal, že umí natočit i lepší snímky. Pepa v hlavní roli s Michalem Suchánkem si ještě vesele brouzdal na hranici průměrnosti, měl logickou strukturu, i když o humoru se u něj taky nedalo moc mluvit. Renesance české komedie se tedy opět nekoná a diváci se mohou leda hřát vzpomínkami na Tátovu volhu nebo Ženy v naději.

Názor informuji.cz: 10%

Kdy a kde dávají film: Teambuilding