Solo a jeho parťáci jsou skvělou akční podívanou s citovými problémy

Solo a jeho parťáci jsou skvělou akční podívanou s citovými problémy70%

Speederům motory skvěle tlučou, hrdinové se bijí hlava nehlava a galaktická loupež je v plném proudu. Kdy se ale z Hana stala taková citlivka?

Není to samotný slavný pašerák, který pláče nad rozlitým mlékem - nebo rozbitým droidem? Ale přece. Milennium Falcon na cestě do minulosti ve světě Star Wars nachytal pár much a zmíněný moment je jeden z těch, které nelze přehlédnout.  A ačkoliv na nich druhý samostatný film z předaleké galaxie (první byl Rogue One) pár parseků zábavy ztrácí, baví od prvního hvizdu střely z blasteru kolem uší až po překvapivý holografický telefonát. Koneckonců, jsou to Star Wars.

V Solo: Star Wars Story se vracíme ke kořenům známého vesmírného syčáka Hana Sola (Alden Ehrenreich) - dávno předtím než poznal Bena Kenobiho, Lukea a Leiu. Chce být tím nejlepším pilotem v galaxii a k tomu musí spolu se svou milou opustit bahno, ve kterém otročí. Po "hvězdné" kariéře v akademii ale zabloudí ke skupině pašeráků. A jak jste jednou pašeráci...

Ron Howard se ani po vyhazovu původních režisérů nezdál jako ideální kandidát na převzetí taktovky a po zákulisních informacích o přetáčkách musel být fanoušek Star Wars jako na jehlách. Dobrá zpráva je, že to dopadlo dobře. Solo měl oproti svému staršímu dvojčeti Rogue One výhodu. Věděli jsme o momentech, nikoliv však o dějové lince. A tak to nový Han Alden Ehrenreich i s představiteli Chewieho, Landa a několika nových akvizic Qi'ry, Becketta či Drydena Vose vzal od podlahy. Viděli jsme akční loupež se všemi prvky Star Wars, které si nadšenci do světa George Lucase po letech zamilovali. A ještě něco navíc.

Podobně jako v bitvě o plány Hvězdy smrti nečekejte svištící světelné meče. O křižníky, speedery, stíhačky TIE a hlavně Millennium Falcon ale nepřijdete. Společně se slušnou zápletkou protkanou nějakým tím zvratem, avšak poměrně předvídatelným. Co se týče Ehrenreicha, volba padla na skvělého herce, který má hodně z Fordova charisma. Mimika, gesta a lehce namyšlený postoj hěvzdy galaxie je přesný. Lando Donalda Glovera je zábavný, ale zdaleka ne tak dobrý jako hlavní představitel.

Humoru je poskrovnu. Hanův Shyriiwook (jazyk Wookieů) není tak vtipný a R2-D2 a C3PO ve fillmu nejsou, takže to naštěstí Solovi příliš neubližuje. Jak je ale možná představa velkých citů pro Lukova (nebo Anakinova) robůtka, uchází nám srdceryvný vzlyk vůči rozbité mašince v druhé půlce filmu - především s šancí, že půjde spravit. U Val pak romance a city působí dokonce pateticky a předvídatelně. Qi'ra s nimi na diváka působí méně lacině, taky je to ale jiný případ. A Leia je ještě světelné roky daleko, tak proč by ne.

Přes citové drijáky si tvůrci připravili ještě jednu kratičkou show na závěr, která zřejmě rozdělí publikum na několik skupin. Jedni se budou ptát jak, druzí proč a třetím to zřejmě přijde cool. Chvíli ale potrvá než se patřičně označíte. Ani my si zatím nejsme jistí. Další zprávou budiž fakt, že snímek nechává otevřená vrátka možnému pokračování. A vzhledem k tomu, že Ehrenreich podepsal Sola na tři filmy, je více než jisté, že pašerák se zanedlouho na plátna vrátí. A když odplaví zbytečné emoce, uvidíme ten drzý obličej více než rádi.

Kdy a kde dávají film: Solo: Star Wars Story