Osobně skladatel Clint Mansell do Prahy nedorazil. Fórum Karlín i tak zapnily jeho skladby v symfonickém kabátu

Osobně skladatel Clint Mansell do Prahy nedorazil. Fórum Karlín i tak zapnily jeho skladby v symfonickém kabátu  

Dvorní skladatel Darrena Aronovského Clint Masell vytvořil během své kariéry hudbu hned k několika známým snímkům. V unikátní aranži ji návštěvníkům ve Foru Karlín předvedli Filharmonici města Prahy v čele s dirigentkou Miriam Němcovou.

Na původem britského muzikanta a skladatele se během svého programu zaměřil festival Film Music Prague, který probíhal v české metropoli od 19. do 22. dubna. Jeho filmové hudbě věnoval večer s názvem Clint Mansell Symphonic, který se uskutečnil v sobotu 21. dubna ve Foru Karlín. Sám hudebník se ale koncertu nezúčastnil, zabránily mu v tom pracovní povinnosti v dalekém Los Angeles. Návštěvníci se tak dočkali alespoň jeho dlouholetého spolupracovníka, orchestrátora a dirigenta Matta Dunkleyho

Koncert to ale nebyl jen tak obyčejný. Vůbec poprvé na něm v živém podání zazněly skladatelovy známé filmové soudracky v aranži čistě pro symfonický orchestr. Na 120 profesionálních hudebníků Mansellovu hudbu k jednotlivým snímkům podávalo téměř v úctihodné délce a návštěvníci se tak dočkali skutečně plnohodnotného koncertu, byť by se mohlo na první pohled do programu zdát, že bylo na programu skladeb příliš málo. 

Když se řekne Clint Mansell, filmové fanoušky okamžitě napadne jméno amerického režiséra Darrena Aronofského. Právě on stál u zrodu této skladatelské hvězdy, když mu v devadesátých letech minulého století nabídl složit hudbu ke svému snímku . Brzy poté následovala spolupráce na dalším jeho snímku, pro oba pány daleko klíčovějším - Requiem za sen. Film se stal kultovním a hudba k němu taktéž. Skladba Lux Aeterna si získala posluchače po celém světě a stala se nedílnou součástí nejrůznějších katastrofických videí. Ve Foru Karlín se postarala o velmi důstojný konec celého koncertu. Dech brala i během přídavku.  

Mansell se ale nerovná Requiem za sen, jak by se možná mohlo nezkušenému posluchači zdát. S Aronofskym spolupracoval třeba i na filmech, jako jsou Noe, Fontána či Černá labuť, během níž si perfektně pohrál i s klasickou hudbou Petra Iljiče Čajkovskijho. Ani hudba k těmto snímkům v programu nechyběla. Doplnily ji i soundracky ze sci-fi dramatů Moon a High Rise, stejně tak jako skladba z celovečerního životopisu Vincenta van Gogha S láskou Vincent. A jako překvapení orchestr zahrál i melodii z mysteriózního thrilleru Mute

Byť samozřejmě veškerou hudbu převálcovala závěrečná Lux Aeterna, rozhodně se nejednalo i jediný působivý bod celého sobotního koncertu. Na druhou stranu se našla i místa poměrně ‘hluchá’, nudná a bez energie, což způsobovaly někdy až nešikovně dlouhé pasáže. Asi největší mínus však patří světelné show. Ta byla po většinu koncertu velmi decentní, při vrcholení závěrečné skladby však začaly silné světelné paprsky v pravidelných intervalech svítit divákům přímo do očí. Ti se tak místo výborných výkonů hudebníků kochali možná tak barevnými skvrnami, které jim přímé světlo způsobovalo, nebo se skloněnou hlavou čekali, až tahle ‘světelná šikana’ skončí. 

Tak příště snad už osobně s Clintem Mansellem a bez pomstichtivého světelného designerera.

| Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout


Mohlo by se ti líbit...

Forum Karlín nabízí i další akce

Umělci:

Místo konání: Forum Karlín

Další hudební novinky

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!