Sex v potravinové fólii

Sex v potravinové fólii70%

Sadomasochismus, anorexie, muslimské přistěhovalectví či smysl života v dnešní společnosti, to je jen několik z mnoha témat, které přináší na jeviště pražského Pidivadla inscenace hry Felixe Mitterera Smrtelné hříchy.

Na Pidivadlo, stálou scénu pražské Vyšší odborné školy herecké, bývá občas odbornou veřejností pohlíženo s jistým despektem. Připusťme, že za svou více jak patnáctiletou historii bylo možné na jeho repertoáru nalézt inscenace zprostředkovávající poněkud rozporuplné divácké zážitky. Přesto vhodné konstelace v podobě talentované herecké skupiny a kvalitního pedagogického a režijního vedení daly vzniknout na této letenské scéně řadě „kouskům“ hodných pozornosti. Z nedávné doby lze zmínit např. Průstřel rackem Tomáše Petříka a Kristýny Frejové, Mezi náma dobrý Kryštofa Pavelky či již starší Nůžky na drůbež Pavla Kheka. Do tohoto „prominentního klubu“ pak lze zařadit i aktuální Smrtelné hříchy v režii Aleše Bergmana.

Smrtelné hříchy patří do trojice tzv. Smrtelných her rakouského herce a dramatika Felixe Mitterera. Jedná se o sedm částečně provázaných jednoaktovek, ironicky naplňujících tradiční křesťanské sedmero hříchů aktuálními společenskými tématy. V jednotlivých obrazech tak postupně vidíme otce projektujícího své sportovní ambice do vlastního syna (Pýcha), znuděného životního ztroskotance chystajícího sebevraždu v přímém přenosu (Lenost), nacistu vraždícího muslimy (Nenávist), rodinu se sadomasochistickými obsesemi (Smilstvo), manžele vraždící "parazitující" přistěhovalce (Lakomství), vzájemně intrikující kolegy v práci (Závist) a rodinnou večeři s dcerou trpící anorexií (Obžerství).

Komplikací textu je jeho délka, žádající pro jevištní zpracování značné škrty (i tak má inscenace přes dvě a půl hodiny). Dramaturgické zásahy jsou nejcitelnější bohužel hned v prvním obraze v hereckém provedení Kristýny Mihalové, Anny Pastorkové a Michala Matušky, který tak byl poněkud rozpotáceným rozjezdem celého představení. „Nahodit spadlý řemen“ se úplně nepovedlo ani Maxmiliánu Hruškovi, jenž v druhé scéně vtrhne se zbraní do televizního studia, k sympatické moderátorce v podání Kláry Miklasové, s cílem spáchat sebevraždu. Nutno však říci, že v této i dalších rolích předvádí Hruška velmi solidní výkon. Sílu tak inscenace získává až „v průběhu třetího hříchu“, a to díky nesmělému náckovi Michala Matušky a především působivému výkonu Very Hejkové v roli cizinky muslimského vyznání. Opomenout nelze ani Nikki Böjtösovou, ať už jako matku anorektičky či násilného syna muslimky. Druhá polovina "hříchů" už je pak svižnou, sugestivní podívanou s poměrně vyrovnaným herectvím.

Pokud vás tedy při procházce Letenskými sady náhle přepadnou choutky na kapku té nevinné "deviantní dramatiky", nebojte se zhřešit a zkuste Smrtelné hříchy. Pán Bůh vám to jistě odpustí.

Foto: Pidivadlo

Názor informuji.cz: 70%

| Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout


Fotografie k článku

Mohlo by se ti líbit...

Další divadelní novinky

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!