Finále Plzeň 2016: Lídu Baarovou uvedl její režisér Filip Renč

Finále Plzeň 2016: Lídu Baarovou uvedl její režisér Filip Renč  

Sobotou odstartovalo Finále Plzeň 2016 naplno! Nabídlo nabitý filmový den již od brzkých dopoledních hodin, a to jak v Měšťanské besedě, tak v blízkém DEPU2015. Dorazili další významní hosté a kromě filmových lahůdek si mohli návštěvníci užít i bohatý doprovodný program.

Já si na sobotní odpoledne a večer vybrala hned tři filmy. Prvním z nich byl Červený pavouk, který vznikl v česko-slovensko-polské koprodukci a sliboval psychologický thriller o jednom z nejznámějších polských masových vrahů. Mou další volbou se stal snímek Noc bezMoci, jenž vznikl opět v mezinárodní koprodukci. Tentokrát České republiky, Makedonie a Slovinska. Tento počin je adaptací filmové povídky spisovatele Jana Procházky, která byla poprvé zfilmována již v roce 1970. V hlavím rolích tenkrát vystoupili Radoslav Brzobohatý a Jiřina Bohdalová. No a můj sobotní festivalový den pak završil kritikou nenáviděný a diváky milovaný snímek Lída Baarová, jenž dorazil osobně představit jeho režisér Filip Renč

S klidným svědomím mohu říct, že film Červený pavouk je jeden z nejhorších, jaké jsem v poslední době viděla. Nabízí sice zajímavou práci s kamerou a mrazivé kulisy Krakova šedesátých let, kromě toho nepřináší divákovi ale vůbec nic. Příběh je dost nesmyslný, nezajímavý, postrádá jakoukoli pointu či vysvětlení. Divákovi tak může připadat, že ty nejdůležitější části, které by děj nějakým způsobem sjednotily a vysvětlily, prospal. Ale já nespala, přísahám!

Po katastrofálním Červeném pavoukovi mi ale náladu zlepšil druhý zmiňovaný snímek - Noc bezMoci.  Ten přináší mrazivý příběh jedné noci, který nabízí vhled do poměrů uvnitř politiky i do rodiny, která je neustále ovládána strachem. Dva hlavní hrdinové totiž bydlí v domě, který je od střechy po sklep prošpikován odposlouchávacími zařízeními. Z absurdity snímku mrazí, na emoce není rozhodně chudý. Hlavních rolí se přesvědčivě chopili Nikola Ristanovski a Verica Nedeska. Oba odvádí úžasně věrohodné výkony, které činí snímek vysoce nadprůměrným. 

Závěr sobotního festivalového dne pak patřil Lídě Baarové. Snímek, který je natočen podle jejího příběhu, uvedl sám jeho režisér Filip Renč. Ten pak s diváky debatoval i po ukončení promítání. Film mě poměrně překvapil. Po několika přečtených recenzích, které obvykle tento filmový počin zrovna nechválí, jsem čekala lepší propadák. Nakonec jsem z projekce odcházela spokojená. Ano, Lída Baarová je tak trochu romantická lovestory zasazena do divácky atraktivního období nacismu. Také je pravda, že příběh slavné herečky okouzlené nacistou Josephem Goebbelsem její filmové zpracování příliš nevyjasňuje. Ale pořád je to na české poměry poměrně velkolepá podívaná. Zkuste si pustit Červeného pavouka a hned nato tento snímek. Film Lída Baarová vám pak bude okamžitě připadat jako horký kandidát na Oscara!

Samozřejmě že sobotní Finále nabídlo ještě daleko pestřejší program, který jsem pochopitelně z časových důvodu nemohla celý postihnout. Do Měšťanské besedy dorazila třeba část hereckého štábu filmu Padesátka. Nechyběli ani bratři Hádkovi a další významní hosté. Promítaly se snímky jako Já, Olga Hepnarová, Ztraceni v Mnichově či Celebrity s.r.o. Na své si přišli i milovníci dokumentů a pro hudební nadšence pak v DEPU2015 na afterparty zahrála DJ Shalina alias Zuzana Fuksová z formace Čokovoko

| Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout


Mohlo by se ti líbit...

Místo konání: Měšťanská beseda

Filmové recenze

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!