RECENZE: Kapela Všichni Svatí nabízí ambiciózní album bez kýče a klišé

RECENZE: Kapela Všichni Svatí nabízí ambiciózní album bez kýče a klišé 70%

Kapela Všichni Svatí pokřtila 9. března svou druhou studiovou desku s prostým názvem Všichni Svatí. Obsahuje jedenáct písní, o jejichž texty se postaral frontman kapely Jan Dvořák. Na hudební stránce se pak podílela celá kapela, kterou tvoří pětice muzikantů Jan, Marek, Petr, Tomáš a druhý Petr, kterému však přezdívají Šimon.

Kapelu Všichni Svatí netvoří žádní začátečníci, ale protřelí hudebníci, kteří za sebou mají účinkování v takových skupinách, jako je třeba Lucie, Wanastowi Vjecy či Jižní Pól. Někteří si prošli i spoluprací s již zesnulým zpěvákem Petrem Mukem či zpěvačkou Ilonou Csákovou. Cílem kapely je nabídnout posluchačům kvalitní české písně a hudbu, která vychází ze srdce. A to na nové desce bezesporu plní!

Druhé studiové album totiž přináší jedenáct poctivých songů, které nejsou žádnými umělými hity vytvořenými pro první příčky hudebních hitparád či pro párty v klubech. Nová deska se vyznačuje nápaditými (avšak jednoduchými) texty a propracovanou hudební linkou, v níž se mísí pop s rockem. To vše dělá z nového počinu kapely velmi ambiciózní album. Navazují tak na úspěšnou debutovou desku Vytáhni mě z davu více než důstojně.

Na albu se dočkají posluchači především pomalejších poprockových romantických balad. Ty ale právě díky propracovaným textům, za kterými stojí zpěvák a textař Jan Dvořák, nepůsobí kýčovitě a prvoplánově nehrají pouze na city. Problémem desky je ale právě její tempo, které je u většiny songů téměř konstantní. Chybí rychlejší a energičtější song. Některé písně mohou být také dost zaměnitelné.

Kapela jako svůj první singl z nové desky vybrala Jednou to skončí. K této pomalé baladě, která byla nasazena i do českých rádií, natočili Všichni Svatí i videoklip. Na albu jsou však i další písně, které mají potenciál stát se úspěšnými singly. Třeba song Bazény a kolotoče má především díky silnému refrénu tendenci získat status nového kapelního hitu. Příjemným osvěžením je také píseň Paříž.

Kapela si dává velmi záležet i na svých spolupracovnících. Producentem nové desky se tak stal Gerry Leonard, který působil mimo jiné jako kapelník a kytarista Davida Bowieho či zpěvačky Suzanne Vega. Se skupinou úzce spolupracuje také Karel Holas z Čechomoru, který právě Leonarda a Všechny Svatý seznámil. „Je vždy zábava pracovat s touto kapelou, protože je zde skvělá energie a smysl pro přátelství v hudbě i mimo ní. Vyrostl jsem hraním v kapelách a vždy měl rád způsob, jakým je muzika tvořena a předváděna skupinou. Všichni kluci jsou skvělí a velice talentovaní.“, řekl Leonard během své návštěvy v Praze.

Finálních úprav se pak ujal několikanásobný držitel Cen Grammy Bob Ludwig, americký zvukový inženýr, jenž spolupracoval mimo jiné i s Jimim Henrixem, Markem Knopflerem, Frankem Zappou či kapelou Metallica.

Talentu skupiny Všichni Svatí si všimla také slavná slovenská kapela No Name, která jí přibrala na své rozsáhle S Láskou Tour 2016. V rámci této koncertní šňůry objíždí jako předskokané česká i slovenská města a reakce na jejich set je vždy více než příjemný.