Přízrak Londýna vraždil v Praze

Přízrak Londýna vraždil v Praze70%

Původní tajuplný krimimuzikál o mysteriózní postavě Jacka Rozparovače v režii Lumíra Olšovského se publiku pražské Hybernie představil v rámci své premiéry ve středu 11. března.

Celý děj se točí kolem děsivých vražd prostitutek londýnské čtvrti Whitechapel, protkán je bujarými scénkami hospodského veselí viktoriánského Londýna konce 19. století.

První dějství nastiňuje osu příběhu o záhadném vrahovi kněžek lásky velice matně, zahlceno je přemírou spíše nesourodě působících výjevů a scének života prostitutek, jejich pasáků a drsných, doslova ztracených existencí. Oběti, brutální vraždy, hrůza a napětí, to vše se jako temný závoj vznáší nad whitechapelskou čtvrtí, okrajem londýnské společnosti. Do této ponuré atmosféry vnáší jako svěží vánek křehký příběh milujícího srdce, lásky a nadějí.

Druhé dějství nabírá oproti prvnímu na dynamice, herecky i hudebně. Nabízí rychlý spád událostí, vyřešení záhady a ústřední detektivní zápletky. To lze považovat za jeden z klíčových prvků, udržujících diváka v napětí, směřujícímu k finální katarzi, již lze už v začátcích příběhu očekávat. Mysteriózní vrah je dopaden, vlastním životem splatí své hrůzostrašné činy. Nezkažená, čistá švadlenka Evelyn nalezne nakonec přes veškeré útrapy a bolest své vysněné štěstí.

Škoda, že muzikál postrádá svou ústřední, typicky hitovou skladbu. Hudební zpracování tím pak bohužel ve finále ztrácí, stejně tak jako libreto. Živelná choreografie, chvílemi drsné scény a autentické kostýmy účelně podtrhávají tématiku prostředí i samotného děje. K pozvednutí výsledného celkového dojmu napomáhá nápaditá barevná scéna.

Za velice sugestivní, byť ne zcela časté momenty představení, lze označit zejména sólová vystoupení hlavní protagonistky Evelyn v podání Michaely Noskové, v emočně i pěvecky doslova vypjatých pasážích. Věrohodně působí také Jan Cina, zprvu nesmělý a tápající mladík Henry, který se postupně mění v rozervanou vraždící zrůdu a lidskou bestii. Impozantně vyznívá Jana Musilová v roli šílené démonické Matky. Karikaturně vystavena role Královny v podání Ilony Csákové vyvolává naopak spíše rozpačité reakce. Autentický a doslova svůj je Dědek v podání Miloslava Mejzlíka. Za excelentní a pěvecky vyzrálý lze považovat i výkon dětské protagonistky Natálie Grossové. Ivaně Gottové, coby prostitutky Jane, se divadelní debut také bezesporu povedl.

Přestože obsazení muzikálu je doslova nadupané známými tvářemi muzikálového světa, vyznívá místy poněkud nesourodě a nekompaktně. Napínavá mysteriózní zápletka však nabízí i přes některé nedostatky v koncepci i realizaci vcelku sympatickou podívanou a své příznivce si rozhodně najde.

Názor informuji.cz: 70%

| Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout


Fotografie k článku

Mohlo by se ti líbit...

Divadlo Hybernia nabízí i další akce

Místo konání: Divadlo Hybernia

Další divadelní novinky

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!