Nejnovější články » Hudební novinky

Tisková konference Rock for People představila řadu inovací

27.1.2013,

Devatenáctý ročník festivalu Rock for People nabídne více než 200 talentovaných kapel na 10 stagích. Festival bude větší, propracovanější a bezpečnější. Návštěvníky, kteří se sejdou mezi 2. a 5. červencem ve Festivalparku v Hradci Králové čeká řada řada inovací.

Změny je možné rozdělit do dvou skupin. První je dána hlubší spoluprací vedení Rock for People s evropskou festivalovou asociací Yourope a dalšími hudebními přehlídkami. Návštěvníci Rock for People tak budou mít díky propojení s předními showcasovými festivaly ReeperBahnFest v Hamburku a Great Escape v Brightonu možnost zažít výběr těch nejprogresivnějších evropských i zámořských kapel. „Množství tipů a doporučení dostáváme i od Martina Elbourna, výrazné osobnosti Glastonbury nebo M for Montreal. Martin se stal pro Rock for People patronem, spojnicí do festivalového světa, ke kvalitním a dosud neokoukaným hudebním projektům. Velmi si toho vážíme, protože to mimo jiné otevírá i nečekané možnosti pro kvalitní tuzemské kapely směrem do zahraničí,“ říká Michal Thomes, ředitel Rock for People.

K těm nejzajímavějším jistě patří posílení bezpečnostních opatření, změny v areálu nebo spolupráce se spřátelenými festivaly. Nejdiskutovanější novinkou je bezesporu nový stan s kapacitou 12000+12000 lidí, který nahradí jednu z venkovních stagí. Pokud díky němu bude možnost pokračovat v produkci i za počasí, kvůli kterému byl loňský ročník málem zrušen, pak je to jistě pro festival dobře. Na druhou stranu, ztráta jednoho ze dvou venkovních pódií a tím pádem i čím dál menší možnost užívat si venkovního vzduchu a sluníčka rozhodně není to, co bychom od letního oper air festivalu očekávali. Doufejme, že pořadatelé řešení dostatečně zvážili a po letošním ročníku budeme moci uznat, že se jednalo o řešení správné.

Progresivní talentované kapely ze zahraničí, zaštítěné jmenovanými showcasy, tvoří jeden z hlavních pilířů letošní dramaturgie. Ta se bude i letos ubírat cestou multižánrovosti a kombinovat prověřená jména s novými objevy, tradiční žánry s nejnovějšími styly. „Své místo budu mít i netradiční projekty nebo speciální sety, které není možné vidět a slyšet jinde než na RfP. Program bude opět doplněn doprovodnými aktivitami mimo pódia, které dostanou ještě větší prostor. Právě ty slibují netradiční zážitky. Jejich úspěch jsme si potvrdili i analýzou nejčastěji sdílených fotek na sociálních sítích z minulých ročníků našeho festivalu,“ naznačuje Petr Fořt, dramaturg festivalu, který se letos uskuteční po devatenácté.

Podstatná část návštěvníků Rock for People jezdí i kvůli česko-slovenské scéně. Ta bude letos zastoupena kapelami a projekty, které v letošním roce odehrají minimum vystoupení, stálicemi s většinou speciálními sety na míru RfP či starší generací umělců, která ovlivnila podobu rocku či rock´n´rollu. Chybět nebudou ani klubové jistoty a talentové kapely v kombinaci s trendově orientovanými interprety.

Druhá skupina novinek se týká festivalové organizace, především pak bezpečnosti. Nejen Rock for People, pořadatelé i návštěvníci, v minulé sezoně na vlastní kůži poznali, jak se na chodu festivalu mohou podepsat extrémy počasí. To se potvrdilo i na nedávné konferenci Eurosonic Noorderslag v Groningenu: ochrana návštěvníků i vystupujících kapel před silnými lijáky, větrnými smrštěmi a bouřemi bude (nejen) v letošním roce prioritní pro řadu evropských festivalů. „V rámci Yourope toto řešíme všichni, protože počasí je opravdu nevyzpytatelné. Existuje však několik základních opatření, které – jak jsme vloni zažili poslední festivalový den – fungují a nemusejí průběh akce fatálně narušit,“ doplňuje Štěpán Suchochleb, který má na Rock for People management bezpečnosti na starosti.

Na začátku července tak návštěvníci do Festivalparku budou přijíždět nejen vybaveni informacemi o tom, jak se chovat v případě mimořádné situace, ale čekat na ně budou i podrobné evakuační plány, samostatný informační systém a v neposlední řadě i posílení všech on-line zpravodajských kanálů, včetně mobilních aplikací. Samotný festivalový areál a městečko se i po loňské vyprodané kapacitě prostřední den rozšiřují o dalších 5 hektarů.

Nejviditelnější novinkou však bude nový velkokapacitní stan, který nahradí jednu ze dvou hlavních venkovních stagí. Jeho rozměry budou 74 x 60 metrů, bude vybaven velkými soundsystemy a LED obrazovkami a pojme pohodlně 12 000 lidí uvnitř a stejný počet v okolí stanu, kterým zaručí plnohodnotný zážitek. V areálu bude ještě umístěn menší stan se zastřešenou kapacitou pro 4 000 fanoušků a dvojnásobný počet mimo něj. „Oba stany zaručí kontinuitu programu i v případě nepřízně počasí. Jsou zárukou bezpečnosti, protože jsou i v případě silného větru o 1/3 odolnější než open air stage. Ne náhodou se v řadě západoevropských festivalů hlavní hudební produkce odehrává právě v obřích stanech. Abychom zamezili riziku přerušení programu, posilujeme také vlastní rozvodnou síť, a to agregáty dodávajícími elektrickou energii,“ vysvětluje Petr Fořt.

Snad i díky stále větší koncentraci zážitků, včetně nehudebních aktivit, za nimiž návštěvníci na Rock for People jezdí, obstál festival u dosavadních partnerů a získal i nové. „Po loňském velmi těžkém ročníku je podpora ze strany Staropramenu, T-Mobile, Google/YouTube nebo Stock Plzeň-Božkov o to cennější. Věříme, že brzy budeme moci představit další partnery, kteří nám umožní nejen vyšperkovat program, ale ještě více rozšířit a zkvalitnit servis pro návštěvníky,“ doplňuje Michal Thomes, podle nějž by se letos poprvé měl festival dočkat i většího grantu ze strany města Hradec Králové.

Velkou – a v 19leté historii festivalu zlomovou - posilou pro Rock for People je rovněž vstup strategického investora, jímž se stal Oldřich Bajer, bývalý spolumajitel Centrum Holdings a.s. a stávající podnikatel ve sféře internetového byznysu a marketingu. Ten na pozici marketingového poradce s RfP spolupracoval již na předchozích ročnících, v letošním roce se stal jedním ze spolumajitelů, vedle Michala Thomese a Petra Fořta.