Tisková konference Rock for People představila řadu inovací

Tisková konference Rock for People představila řadu inovací 

Devatenáctý ročník festivalu Rock for People nabídne více než 200 talentovaných kapel na 10 stagích. Festival bude větší, propracovanější a bezpečnější. Návštěvníky, kteří se sejdou mezi 2. a 5. červencem ve Festivalparku v Hradci Králové čeká řada řada inovací.

Změny je možné rozdělit do dvou skupin. První je dána hlubší spoluprací vedení Rock for People s evropskou festivalovou asociací Yourope a dalšími hudebními přehlídkami. Návštěvníci Rock for People tak budou mít díky propojení s předními showcasovými festivaly ReeperBahnFest v Hamburku a Great Escape v Brightonu možnost zažít výběr těch nejprogresivnějších evropských i zámořských kapel. „Množství tipů a doporučení dostáváme i od Martina Elbourna, výrazné osobnosti Glastonbury nebo M for Montreal. Martin se stal pro Rock for People patronem, spojnicí do festivalového světa, ke kvalitním a dosud neokoukaným hudebním projektům. Velmi si toho vážíme, protože to mimo jiné otevírá i nečekané možnosti pro kvalitní tuzemské kapely směrem do zahraničí,“ říká Michal Thomes, ředitel Rock for People.

K těm nejzajímavějším jistě patří posílení bezpečnostních opatření, změny v areálu nebo spolupráce se spřátelenými festivaly. Nejdiskutovanější novinkou je bezesporu nový stan s kapacitou 12000+12000 lidí, který nahradí jednu z venkovních stagí. Pokud díky němu bude možnost pokračovat v produkci i za počasí, kvůli kterému byl loňský ročník málem zrušen, pak je to jistě pro festival dobře. Na druhou stranu, ztráta jednoho ze dvou venkovních pódií a tím pádem i čím dál menší možnost užívat si venkovního vzduchu a sluníčka rozhodně není to, co bychom od letního oper air festivalu očekávali. Doufejme, že pořadatelé řešení dostatečně zvážili a po letošním ročníku budeme moci uznat, že se jednalo o řešení správné.

Progresivní talentované kapely ze zahraničí, zaštítěné jmenovanými showcasy, tvoří jeden z hlavních pilířů letošní dramaturgie. Ta se bude i letos ubírat cestou multižánrovosti a kombinovat prověřená jména s novými objevy, tradiční žánry s nejnovějšími styly. „Své místo budu mít i netradiční projekty nebo speciální sety, které není možné vidět a slyšet jinde než na RfP. Program bude opět doplněn doprovodnými aktivitami mimo pódia, které dostanou ještě větší prostor. Právě ty slibují netradiční zážitky. Jejich úspěch jsme si potvrdili i analýzou nejčastěji sdílených fotek na sociálních sítích z minulých ročníků našeho festivalu,“ naznačuje Petr Fořt, dramaturg festivalu, který se letos uskuteční po devatenácté.

Podstatná část návštěvníků Rock for People jezdí i kvůli česko-slovenské scéně. Ta bude letos zastoupena kapelami a projekty, které v letošním roce odehrají minimum vystoupení, stálicemi s většinou speciálními sety na míru RfP či starší generací umělců, která ovlivnila podobu rocku či rock´n´rollu. Chybět nebudou ani klubové jistoty a talentové kapely v kombinaci s trendově orientovanými interprety.

Druhá skupina novinek se týká festivalové organizace, především pak bezpečnosti. Nejen Rock for People, pořadatelé i návštěvníci, v minulé sezoně na vlastní kůži poznali, jak se na chodu festivalu mohou podepsat extrémy počasí. To se potvrdilo i na nedávné konferenci Eurosonic Noorderslag v Groningenu: ochrana návštěvníků i vystupujících kapel před silnými lijáky, větrnými smrštěmi a bouřemi bude (nejen) v letošním roce prioritní pro řadu evropských festivalů. „V rámci Yourope toto řešíme všichni, protože počasí je opravdu nevyzpytatelné. Existuje však několik základních opatření, které – jak jsme vloni zažili poslední festivalový den – fungují a nemusejí průběh akce fatálně narušit,“ doplňuje Štěpán Suchochleb, který má na Rock for People management bezpečnosti na starosti.

Na začátku července tak návštěvníci do Festivalparku budou přijíždět nejen vybaveni informacemi o tom, jak se chovat v případě mimořádné situace, ale čekat na ně budou i podrobné evakuační plány, samostatný informační systém a v neposlední řadě i posílení všech on-line zpravodajských kanálů, včetně mobilních aplikací. Samotný festivalový areál a městečko se i po loňské vyprodané kapacitě prostřední den rozšiřují o dalších 5 hektarů.

Nejviditelnější novinkou však bude nový velkokapacitní stan, který nahradí jednu ze dvou hlavních venkovních stagí. Jeho rozměry budou 74 x 60 metrů, bude vybaven velkými soundsystemy a LED obrazovkami a pojme pohodlně 12 000 lidí uvnitř a stejný počet v okolí stanu, kterým zaručí plnohodnotný zážitek. V areálu bude ještě umístěn menší stan se zastřešenou kapacitou pro 4 000 fanoušků a dvojnásobný počet mimo něj. „Oba stany zaručí kontinuitu programu i v případě nepřízně počasí. Jsou zárukou bezpečnosti, protože jsou i v případě silného větru o 1/3 odolnější než open air stage. Ne náhodou se v řadě západoevropských festivalů hlavní hudební produkce odehrává právě v obřích stanech. Abychom zamezili riziku přerušení programu, posilujeme také vlastní rozvodnou síť, a to agregáty dodávajícími elektrickou energii,“ vysvětluje Petr Fořt.

Snad i díky stále větší koncentraci zážitků, včetně nehudebních aktivit, za nimiž návštěvníci na Rock for People jezdí, obstál festival u dosavadních partnerů a získal i nové. „Po loňském velmi těžkém ročníku je podpora ze strany Staropramenu, T-Mobile, Google/YouTube nebo Stock Plzeň-Božkov o to cennější. Věříme, že brzy budeme moci představit další partnery, kteří nám umožní nejen vyšperkovat program, ale ještě více rozšířit a zkvalitnit servis pro návštěvníky,“ doplňuje Michal Thomes, podle nějž by se letos poprvé měl festival dočkat i většího grantu ze strany města Hradec Králové.

Velkou – a v 19leté historii festivalu zlomovou - posilou pro Rock for People je rovněž vstup strategického investora, jímž se stal Oldřich Bajer, bývalý spolumajitel Centrum Holdings a.s. a stávající podnikatel ve sféře internetového byznysu a marketingu. Ten na pozici marketingového poradce s RfP spolupracoval již na předchozích ročnících, v letošním roce se stal jedním ze spolumajitelů, vedle Michala Thomese a Petra Fořta.

| Sdílej: Sdílet na FB Tweetnout


Mohlo by se ti líbit...

Tento článek ještě nikdo nehodnotil. Buď první!